فارين‌پاليسي: رهبر ايران درست مي‌گويد

فارين‌پاليسي:

رهبر ايران درست مي‌گويد


598 به نقل از کیهان: «رهبر عالي ايران مي‌گويند دولت اوباما را با رفتارش و نه با گفتار آن خواهند سنجيد. اين موضع کاملا معقول است».استفان والت تحليلگر معروف آمريکايي با ارائه اين تحليل در مجله فارين‌پاليسي به انتخابات رياست‌جمهوري ايران پرداخت و نوشت: بعيد است کسي بتواند بگويد نتيجه انتخابات ايران را پيش‌بيني مي‌کرد.

وي درباره چالش هسته‌اي تصريح مي‌کند: ايران از چرخه هسته‌اي خود دست نخواهد کشيد. بنابراين ايالات متحده بايد قبول کند که ايران به توانايي هسته‌اي مجهز است. ايران نيز بايد کنترل بر برنامه هسته‌اي خود را بپذيرد.

والت در ادامه با اشاره به تاثيرپذيري اوباما از کنگره و لابي صهيونيستي نوشت: هر نوع تلاش در واشنگتن براي بهبود روابط با ايران، مورد مخالفت گروه‌هايي مانند لابي اسرائيلي قرار مي‌گيرد. متاسفانه سيستم سياسي آمريکا به صبوري اشتهار ندارد و اوباما نشان نداده که در سياست خارجي فردي شجاع و قاطع است.

در واقع، او همچنان بايد به موضعي در سياست خارجي تمايل نشان دهد که با تفکر نيروهاي سياسي قدرتمند در آمريکا همخواني داشته باشد. اما در حالي که اوباما انگشت خود را در مقابل مسير باد گرفته، زمان در حال سپري شدن است و شايد فرصت ديگري براي تعامل از دست برود. به اين ترتيب ايران مجاب خواهد شد که آمريکا تنها به دنبال براندازي است.
فارين‌پاليسي در تحليل ديگري به قلم ولي ‌نصر تصريح کرد: آمريکا بايد قدم اول را براي بهبود روابط با ايران بردارد.

مشاور سابق وزارت خارجه آمريکا تصريح مي‌کند: با تعيين رئيس‌جمهور جديد موضع هسته‌اي ايران تغيير نمي‌کند. روحاني 10 سال پيش مذاکراتي را با غرب داشت که به خاطر تعليق غني‌سازي مورد انتقاد شديد قرار گرفت. اين امتيازدهي به اميد اعتمادسازي و سپس رسيدن به تعامل گسترده‌تر صورت گرفت اما اين اميد به شکست منجر شد چون مذاکرات به شکست انجاميد.

فارين‌پاليسي مي‌افزايد: حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب يک بار شرمنده و مارگزيده شده و احتمالا بار ديگر براي اتخاذ موضع نرمش در برابر غرب پا پيش نمي‌گذارد. وي تنها در صورتي امتياز مي‌دهد که مطمئن شود در قبال آن امتيازي خواهد گرفت. او بايد بتواند بيش از احمدي‌نژاد و جليلي امتياز بگيرد.

بنابراين روحاني به جاي ريسک امتياز‌دهي صبر مي‌کند و منتظر مي‌ماند که ببيند آمريکا براي امتياز دادن جدي مي‌شود يا خير. اتفاقات 10 سال قبل لکه ننگي براي اصلاح‌طلبان شد. اکنون توپ در زمين واشنگتن است و اگر آمريکا نتواند امتيازي به ايران بدهد هيچ تغييري صورت نخواهد گرفت.تحليل‌هاي فارين‌پاليسي در حالي منتشر مي‌شود که حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني در اولين کنفرانس خبري تصريح کرد از حقوق قانوني ملت ايران کوتاه نخواهد آمد.

دختران سوری بردگان جنسی تکفیری‌ها و شیخ نشین‌های خلیج فارس

دختران سوری بردگان جنسی تکفیری‌ها و شیخ نشین‌های خلیج فارس


رجانیوز - گروه بین‌الملل: از زمان شروع ناآرامی های سوریه، گروه های تکفیری ، به مرور به قطب اصلی مخالفان دولت سوریه (چه در عرصه ی میدانی و چه در عرصه ی تبلیغی و پشتیبانی تئوریک) تبدیل شده اند و با مرور زمان، چهره این گروه ها هرچه بیش از پیش آشکار می شود. یکی از مسائلی که چندی است به نقل از برخی مفتیان مشهور تکفیری نقل می شود که زنان مسلمان را به آن تشویق می کنند «جهاد نکاح» است، یعنی زنان مسلمان به سوریه سفر کنند و در آنجا به عقد اصطلاحا «مجاهدین»ی دربیایند که درحال خونریزی در سوریه اند، و به این طریق در جهاد علیه نظام سوریه مشارکت کنند! (هر چند برخی از سران تکفیری انتساب این فتاوی به خود را رد کرده اند) از طرف دیگر وضع بسیار نامطلوبی که زنان آواره ی سوری در اردوگاه های پناهندگان در کشورهای همسایه پیدا کرده اند، موقعیت مناسبی برای برخی ثروتمندان دور از انسانیت کشورهای عربی فراهم کرده تا چشم طمع به شرف و حیثیت این دختران داشته باشند.

اینها موضوعاتی است که روزنامه «القدس العربی» (با بررسی گزارشات و تحقیات منتشر شده در رسانه های عربی و بین المللی) به آن پرداخته که ترجمه آن را با هم می خوانیم:
نشریه «الشروق» تونس، اخیرا مطلبی درباره «جهاد نکاح» منتشر کرده و گفته این اشتباه است اگر گمان کنیم که قضیه فقط در این حد است که دولت های حاشیه خلیج فارس از جنگ جاری بر ضد سوریه حمایت می کنند، بلکه ثروتمندان این کشورها هم در حال استفاده از بدن های دختران نوجوان و دختربچه های سوری داخل اردوگاه های اوارگان در اردن و لبنان و ترکیه هستند و این شیوخ عرب، این دختران را (که سنشان بین دوازده سال تا شانزده سال است) با یک مشت دلار، به دست می آورند.

نشریه الشروق در تحقیقی که با عنوان «دختران جوان سوری داخل اردوگاه های آوارگان ... بازیچه و شکاری بین شیوخ خلیج فارس و گروه های منافی عفت» منتشر نموده است، به صحبت خبرنگار روزنامه ی «ال پائیس» اسپانیا استشهاد کرده که تحقیقی درباره خرید و فروش دختران جوان سوری در اردوگاه های آوارگان انجام داده بود. این خبرنگار اسپانیایی (که خودش نیز یک خانم بوده است) در تحقیقش آورده بود: «شعله و حدت جنگ، گه گاهی فروکش می کند و در آن زمان ها تجار بدن های انسان می توانند کرامت انسانی را به لاشه ای تبدیل کنند که بدن های شیوخ خلیج فارس از آن تغذیه کند؛ اینجا، هیچ صدایی بر صدای شهوت غلبه ندارد تا وقتی که پول عربی سیاهی (به رنگ نفت) وجود دارد که میل سرکشی دارد که زن سوری را در اردوگاه های ذلت، به سر فرو آوردن و تسلیم وا دارد.»

به گفته این نشریه «به زور وارد شدن در سرپناه، تجاوز و آدم ربایی، جزو امور عادی و روزمره شده و روزی نمی گذرد بدون اینکه یک دختر جوان سوری (فارغ از سنش) مورد تجاوز قرار بگیرد.» و در ادامه می گوید تنها راه برای کسی که نمی خواهد سرنوشتش، مورد تجاوز قرار گرفتن باشد این تلقی می شود که دنبال شوهری بگردد که او را تحت حمایت و امنیت بگیرد و چه بهتر که از کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد، و البته این هم خودش نوع دیگری از تجاوز است.

به گفته این نشریه، «ماجده» یکی از زنانی است که با وضعیتی وحشتناک و سخت در یکی از اردوگاه ها زندگی می کند و قادر نیست چهار دخترش را از تعدی مردانی که در همان اردوگاه زندگی می کنند در امان بدارد، فلذا در تلاش است تا برای دختر بزرگش شوهری از کشورهای حاشیه خلیج فارس پیدا کند که به او پولی بدهد تا بتواند با آن پول خانه ای در یکی از مناطق حاشیه ای و پرجمعیت عمان (پایتخت اردن) بخرد و بدین ترتیب خودش و خانواده اش را از جهنم اردوگاه برهاند.

این نشریه ادامه می دهد: ماجده، خوبی های دخترش را برای زن واسطه ای که برای پیدا کردن دختر مناسب آمده، ذکر می کند: اندامش چاق نیست، پوستش سفید است، قد بلندی دارد و چشمانش درشت است. زنی که برای واسطگی آمده (و نامش «ام زیاد» است) می خندد تا نشان دهد که این، همان چیزی است که مردان ثروتمند کشورهای حاشیه خلیج فارس (که می خواهند با دادن مشتی دلار، لذت ببرند) می پسندند و به ماجده مژده می دهد که داماد ( که هفتاد سال سن دارد) مهریه ای معادل سیصد دلار می پردازد و با رغد (دختر بزرگ ماجده) در خانه ای در پایتخت اردن ساکن خواهد شد.

ام زیاد (همان زن واسطه) می گوید: این ازدواج بیش از دو ماه به طول نخواهد انجامید و معمولا مرد، زن را بعد از دو ماه طلاق خواهد داد آن هم از طریق تلفن! بدون هیچ دادگاهی و ... . و بدین شکل، آن دختر مجددا به سراغ من خواهد آمد تا برایش شوهر دیگری پیدا کنم و بدین شکل، این ازدواج ها، درآمد محترمانه ای برای آن دختران جوان خواهد داشت که با آن ها، خانواده هایشان را سرپرستی می کنند و خرجشان را می دهند.»

حقیقت آن است که «ام زیاد» به دلخواه خودش وارد این قضایا نشده است. خودش می گوید که مجبور به این کار شده است. او تعریف می کند که وقتی در روزهای اول پناهنده شدنش به اردن [بعد از آغاز بحران سوریه] سراغ یک سازمان دینی (که مدعی کارهای خیر بود) رفته بود تا مقداری کمک های غذایی بگیرد، ناگهان با سؤال بهت آور مدیر آن سازمان ظاهرا خیریه مواجه شده بود که از او می پرسید آیا دختران جوانی که زیبا باشند را سراغ دارد یا نه. مدیر آن سازمان او را قانع کرده بود که قصدش این است که با پیدا کردن شوهری از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای آن دختران، به آنها کمک کند. طبیعتا پیشنهاد و حرف مدیر، ام زیاد را فریب داده و ام زیاد هم شروع کرده بود به کار کردن با او. و به رغم اینکه قوانین اردن ازدواج دختران زیر هجده سال را ممنوع کرده است، ولی مدیر آن گروه خیریه از بعضی روحانیون می خواست که خطبه عقد را (که هیچ ارزش قانونی نداشت) جاری کنند.

ولی بدبختی ها و مصیبت های دختران جوان سوری به همینجا ختم نمی شود. مثلا یک نوع تجارت دیگر هم داخل اردوگاه های آوارگان سوری در اردن و لبنان و ترکیه وجود دارد که قربانیانش دختران نوجوانی هستند که سنشان بعضی وقت ها فقط دوازده سال است. گزارش های خبری نشان می دهد که شهوت حیوانی بعضی مردان کشورهای حاشیه خلیج فارس به آنجا رسیده که با سوء استفاده از شرایط وحشتناک و سخت این دختران سوری، شرف انسانی آن ها را بازیچه می کنند.

بعضی سازمان های حقوق بشری فعال در اردوگاه های اردن و لبنان و ترکیه راجع به تشدید پدیده بردگی جنسی دختران پناهنده ی سوری هشدار داده اند، ولی «دلار های نفتی» کماکان تعیین کننده نهایی است و مانع این می شود که دخالتی در این قضیه صورت گرفته و جلوی این را بگیرد که دختران سوری بازیچه ی جنسی برخی مردان حاشیه خلیج فارس بشوند.

از طرف دیگر، شبکه ی ماهواره ای «تونس ما» هم در برنامه ای، به این موضوعات پرداخته است. در این برنامه یک دختر تونسی به نام «عایشه» هم ماجرایش را پیرامون آنچه «جهاد نکاح» خوانده می شود [و برخی شیوخ وهابی، زنان مسلمان را به انجام آن در سوریه دعوت می کنند] تعریف کرده است. عایشه می گوید که با زنی در تماس بوده که با او از دین اسلام، روبنده زدن و سفر به سوریه برای کمک به رزمندگان مخالف نظام بشار اسد صحبت می کرده و راه کمک به آن رزمندان را «جهاد نکاح» می شمرده است. عایشه هم می پذیرد و با او به سوریه می رود.

عایشه تعریف می کند که برای او قدغن کرده بودند که درباره موضوعی (حالا هر موضوعی از موضوعات مختلف حیات می خواهد باشد) مطالعه کند و او فقط حق داشته راجع به مسائل دینی مطالعه کند و به جهاد و کشتن «کفار» ملتزم باشد. عایشه اشاره می کند که [معتقد بوده است] اگر زنانی [که برای جهاد نکاح به سوریه سفر کرده اند] در آنجا بمیرند، این مردن، مرگ در راه خدا و شهادت محسوب شده و موجب ورود به بهشت می شود. عایشه نقل می کند که او پذیرفته بوده که در مقابل نامحرم رونده بزند و اینطور گمان می کرده که همه وارد جهنم خواهند شد جز زنان مجاهدی که در آنجا همراه او [برای جهاد نکاح] حضور داشته اند و سیزده نفر بوده اند. ولی بعدا احساس یاس کرده و اینطور حس کرده که مورد فریب و حیله قرار گرفته و برخی افراد، دین را برای محقق کردن اهداف دیگری، پوشش قرار داده بوده اند.

 

مدعيان اصلاحات، بدهکار آقاي روحاني هستند

پيروزي آقاي دکتر حسن روحاني در انتخابات پرشور و حماسي اخير، بلافاصله بعد از اعلام نتيجه انتخابات با تحليل‌ها و گمانه‌زني‌هاي فراوان و متفاوتي در داخل و خارج کشور روبرو شد. بيش‌ترين حجم اين تفسيرها به دو موضوع «احتمال تغييرات جدي در سياست‌هاي کلان نظام» و «نقش و تاثير اين انتخاب بر آرايش سياسي احزاب و جريانات داخلي» اختصاص داشت که هنوز هم ادامه دارد. يادداشت پيش روي اشاره‌اي گذرا به نکات ياد شده دارد.

1- رخداد تازه‌اي که اين روزها، با انتخاب آقاي روحاني اتفاق افتاده- و اتفاق مهمي نيز هست- جابه‌جايي مسؤوليت امور اجرايي کشور از يک سليقه سياسي به سليقه سياسي ديگري در چارچوب و بستر تعريف شده نظام است؛ رخدادي که در عمر سي‌و چند ساله نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بارها اتفاق افتاده است.

2- با حضور آقاي دکتر روحاني در رأس قوه اجرايي کشور، هم نگراني بعضي‌ها و هم انتظار برخي ديگر درباره تغيير سياست‌هاي کلان نظام بي‌اساس و نشدني است و البته ايشان نيز تاکنون چنين ادعايي را مطرح نکرده‌اند.

3- همزمان با انتخاب آقاي روحاني، سه جريان جبهه اصلاحات، اطرافيان آقاي هاشمي رفسنجاني و اصحاب فتنه تلاش گسترده و از قبل پيش‌بيني شده‌اي را براي مصادره آراي ايشان به نفع خود آغاز کردند. اين تلاش با استناد به حمايت آقايان هاشمي رفسنجاني و محمد خاتمي از آقاي روحاني صورت گرفته و ادامه دارد. جريانات ياد شده در تبليغات و اظهارنظرهاي خود به طور زيرکانه‌اي موقعيت آقاي دکتر روحاني را تضعيف کرده و ادعا مي‌کنند چنانچه هاشمي و خاتمي از وي حمايت نکرده بودند نمي‌توانست اکثريت آراي مردم را به دست آورد!

حسين شريعتمداري در يادداشت خود افزوده است: اين عمليات رواني گسترده و پرحجم براي مصادره آراي آقاي دکتر روحاني در حالي است که؛

الف: مدعيان اصلاحات در همان اوايل کار متوجه شدند نامزد اختصاصي آن‌ها، آقاي عارف، کم‌ترين شانسي براي پيروزي ندارد و تمامي نظرسنجي‌ها از پايين‌ترين رده مقبوليت ايشان در ميان 8 نامزد رياست جمهوري يازدهم حکايت مي‌کند. اصرار آقاي عارف که نامزد اصلاح‌طلبان است آراي ايشان را کم‌تر و کم‌تر مي‌کرد و نهايتا تصميم به حذف ايشان گرفته شد و با وجود مخالفت‌ها و مقاومت‌هاي فراوان آقاي عارف، او را وادار به انصراف کردند و اين در حالي بود که حلقه‌هاي دوم و سوم جبهه اصلاحات- که معمولاً در جريان تصميم‌هاي اصلي نيستند - به شدت اعتراض مي‌کردند که چرا نامزد اصلاح‌طلبان را حذف مي‌کنيد و از روحاني که هيچ قرابتي با اصلاحات ندارد حمايت مي‌شود؟!

ب: درباره حمايت گروه‌ها و جريانات اپوزيسيون از کانديداتوري آقاي دکتر روحاني، قبل از همه بايد از هوشمندي ايشان قدرداني کرد که برخلاف خاتمي و موسوي و کروبي، نه فقط روي خوشي به اين جرثومه‌هاي فساد و تباهي نشان نداد بلکه با اظهارات خود در مناظره‌هاي تلويزيوني و تأکيد بر آموزه‌هاي نظام و انقلاب- ولو با سليقه و بياني متفاوت- راه سوءاستفاده آن‌ها را در مقياس قابل توجهي سد کرد.

4- اگرچه مدعيان اصلاحات با سر و صدا و هياهو و تيترهاي اول روزنامه‌ها و نشريات تحت مديريت خود اصرار داشته و دارند که انتخاب آقاي دکتر روحاني را پيروزي اصلاح‌طلبان قلمداد کنند و ايشان را وامدار و مديون خود بدانند! ولي با توجه به نکته ياد شده؛

الف: آقاي روحاني نه فقط مديون آن‌ها نيست، بلکه مدعيان اصلاحات به ايشان بدهکار هستند، چرا که آنان در پوشش حمايت از نامزدي آقاي روحاني فرصت حضور و خودنمايي در عرصه سياسي کشور را يافته بودند.

ب: اصحاب فتنه و برخي از مدعيان اصلاحات ‌-تاکيد مي‌شود که برخي و نه همه آن‌ها- بعد از وطن‌فروشي در فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88 که با ادعاي تقلب در انتخابات کليد خورده بود، در پي آن بودند که از يکسو پشيماني خود از جناياتي که مرتکب شده بودند را نشان بدهند و از سوي ديگر براي اين شرمندگي و رسوايي پوششي دست و پا کنند. اعلام حمايت آنان از نامزدي آقاي روحاني اگرچه نمي‌تواند مانع مجازات آن‌ها باشد ولي پوشش مورد اشاره را در اختيارشان گذارده است. از اين روي با جرأت مي‌توان گفت که نه فقط آقاي روحاني وامدار مدعيان اصلاحات نيست، بلکه آن‌ها به آقاي دکتر روحاني بدهکار هستند، اگرچه پُز طلبکارانه گرفته‌اند.

5- به اعتقاد نگارنده که با شواهد قابل ارائه فراواني نيز همراه است، آراي آقاي دکتر روحاني قبل از آن که خاستگاه گروهي و حزبي داشته باشد، خاستگاه مردمي داشته است و عوامل زير را مي‌توان در کسب آراي ايشان موثر دانست.

الف: روحاني بودن که در ميان مردم از اعتبار و اعتماد ويژه برخوردار است. اين ويژگي از قضا در ميان حلقه‌هاي اول و دوم جبهه اصلاحات منفي تلقي مي‌شود! يکي از همين طيف طي مصاحبه‌اي درباره آقاي خاتمي- مصاحبه وي موجود است- گفته بود «گروه خوني ايشان به علت آن که روحاني است، با اصلاحات سازگار نيست!»

ب: تعدد نامزدهاي اصولگرا که نهايتا هيچ‌کدام از آن‌ها حاضر نشدند به نفع يکي از ميان خود انصراف بدهند. ممکن است گفته شود مجموعه آراي آن‌ها نيز کم‌تر از آراي آقاي روحاني بود که در پاسخ بايد گفت؛ مردم با مشاهده تعدد آن‌ها و مخصوصا موضع‌گيري برخي از آنان عليه يکديگر در مناظره‌هاي تلويزيوني، بيم آن داشتند که اين تفاوت نظرها و کنار نرفتن به نفع ديگري رويه و روشي باشد که هنگام رياست بر قوه مجريه نيز ادامه يابد و همانند آن‌چه در دولت دهم شاهد بودند برخي از تنش‌هاي آسيب‌رسان را در پي داشته باشد.

ج: شرايط ناهنجار اقتصادي کشور و مخصوصا گراني‌هاي لگام‌گسيخته و افزايش جهشي قيمت‌ها، همراه با سياه‌نمايي‌هاي گسترده عليه دولت کنوني و ناديده گرفتن خدمات برجسته و بعضا کم‌نظير آن از يکسو و پرداختن دولت به مسائل حاشيه‌اي و بي‌توجهي غيرقابل توجيه به مشکلات معيشتي مردم از سوي ديگر نقش فراواني در جلب آرا به سمت آقاي روحاني داشت. از اين روي جناب دکتر روحاني قبل از آن که از حمايت کارگزاران و مدعيان اصلاحات تشکر کنند بايستي خود را مديون حلقه انحرافي نفوذي در دولت بدانند!

د: تاکيد آقاي روحاني بر پيروي از رهبر معظم انقلاب، دو دهه نمايندگي حضرت آقا در شوراي عالي امنيت ملي و... از جمله عوامل ديگري است که در همپوشاني با ساير عوامل ياد شده در کسب اکثريت آراي مردم نقش داشته است.

6- اين روزها مدعيان اصلاحات و اصحاب فتنه در هماهنگي با رسانه‌ها و مراکز بيروني، اصرار دارند انتخاب آقاي روحاني را با مشخصاتي که خود براي ايشان ترسيم نموده‌اند، نشانه تضعيف اصولگرايي و تفکر بسيجي در اين مرز و بوم قلمداد کرده و سرخوردگي آنان را دنبال کنند، و حال آن‌که اقتدار نظام و جايگاه برجسته کنوني آن در منطقه و جهان مديون فداکاري بسيجيان و حزب‌ا... پاکباخته است و اين جريان الهي و انقلابي در همه عرصه‌هاي داخلي و خارجي کشور حرف اول را مي‌زند... و شرح بيش‌تر در اين باره را به زمان ديگري موکول مي‌کنيم.

7- و بالاخره، اکنون آقاي روحاني رئيس جمهور همه ملت هستند و به قول حکيمانه رهبر معظم انقلاب، بايد رقابت‌ها تبديل به رفاقت شود و همگان براي تحقق آن‌چه رئيس جمهور منتخب وعده داده است به کمک ايشان بشتابند.ند

امار رای ها کشور

نفر دوم شدن جلیلی انهم دقیقه نود امد و خرجی هم نکرد ما بچه های ستادش دست خالی بودیم  این خود یک پیروزی بزرگ است که  مردم بصیر زیادند البته اگر رضایی و ولایتی هم نبود  رای های انها هم مال ما بود

 من ننفر دوم بودن را هم افتخار میدانم

 اما اگر جلیلی می امد دوباره بد اخلاقی های اصلاح طلبها شروع میشد و شعار تقلب تقلب شان گوش جهان را کر میکرد انها اخلاق و فرهنگ انتخاباتی را از ما یاد بگیرند ما با وقار سکوت کردیم به رای مردم احترام گذاشتیم چون مثل بعضی ها وحشی و خونریز و مسجد اتش بزن نبودیم

 درود بر این انتخابات ۹۲ که صدها حمت در ان بود

 این حکمت بود تا مظلومیتهای شهدای  ما در دفاع مقابل اختشاشات در ان روز معلوم شود که کفار ویزیدیان چقدر پلید بودند



دل ما پول کلان خواهد و پیداست که نیست
در جهان نیز همان باب دل ماست که نیست


محنت و رنج نمی خواهم و پیداست که هست
ثروت و گنج دلم خواهد و پیداست که نیست


گوشه خانه شبی فاطمه در دل می گفت:
هوسم شوهر دارا و تواناست که نیست


در همان دم سر پل شوهر او با خود گفت:
خواهش من ز خدا یک زن زیباست که نیست


فکر پوچ و دل سنگ و سر گچ بسیار است

مغز آگاه و دل و دیده بیناست که نیست

 

 

 سلام دوستان چند روزی رفتیم به شهر کاشمر زیارت سید مرتضی و سید حمزه و قبر مطهر ایت الله مدرس جایتان خالی برایتان دعا کردیم 

 اما  از وضع ایران هم برای مدرس عزیز درد دلها کردم به نیابت رهبر عزیزم زیارت کردم و حرف دلشو بهش زدم   دو ساعت قبل رسیدم به شهرم

 بلخره   برای ظالمان خودم در شهر هم سفارشها کردم

 اخه تولد  حضرت علی اکبر  ع را امسال  نزد حرم برادر امام رضا و مدرس بودم که   سال قبل یادم می امد که  در چنین عیدی در دادگاه بودم و پرونده ام را با هزار  درد و سر و انتظار  با وقت تنگ اجازه دادند ببینم  و از گزارشات  عجیب

 سرهنگ جامعه که بلد نبود تفاوت شبنامه با مقاله چیه شگفت زده شده  بودم و بدجوری قلبم درد گرفت و در سالگرد چنین روزی در حرم

 ان عزازان بودم خدا را شکر کردم و امیدوارم در چنین روزی سال بعد همه

 ظالمان به  نتیجه کارشان رسیده باشند  با تمام وجودم میگم یا منتقم

 یا  مذل  اما همه ظالمانم را در قیامت می بخشم  فقط در این دنیا به سزای اعمالشان برسند برایم کافی است خدا یا  غمگین ترین روزها را برای کسانی که شادترین روزهایم اعیاد شعبانیه ام را بدل به  غمگینترین روزهایم نمودند خواهانم  اعمال رجب و شعبان را سال قبل نفهمیدم چی شد از بس برای ان مقاله تعمدا مرا به دادگاه بردند و اوردند و این روزها مرتب خاطراتم زنده میشود و نفرینهای سیاسی ام به اسمان می رود  خدا منافقان  جدید را هرجا هستند 

 افشا کند  و اما ضمن عذر خواهی که چند روز  به روز نبودم بقیه مطالب را از نشریه پرتو بخوانید

 

 انتقاد شدید شریعتمداری از احضاریه دادگاه برای احمدی‌نژاد


آيا دستگاه محترم قضايي در موارد مشابه ديگر نيز با همين سرعت و قاطعيت! برخورد مي‌کند؟! يعني احساس مسئوليت آقايان محترم فقط در برخورد با رئيس‌جمهور برانگيخته مي‌شود؟!
حسين شريعتمداري در یادداشتی در شماره امروز روزنامه کیهان با عنوان "احضاريه!" نوشت:

ديروز پايگاه اطلاع‌رساني دولت از احضاريه‌اي که دادگاه براي دکتر احمدي‌نژاد فرستاده است خبر داد. به گزارش اين پايگاه «شعبه 76 دادگاه کيفري استان تهران، محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور را با شکايت علي لاريجاني، رئيس‌مجلس شوراي اسلامي به دادگاه احضار کرده است». تاريخ رسيدگي به اين شکايت 5 آذرماه 1392 يعني نزديک به 4 ماه بعد از پايان مسئوليت 8ساله رئيس‌جمهور محترم تعيين شده است!

خبر شکايت از رئيس‌جمهور و احضار ايشان به دادگاه بلافاصله پس از اعلام در صدر اخبار رسانه‌هاي خارجي قرار گرفت و در داخل کشور اين پرسش را پديد آورد که چه کساني و با چه انگيزه‌اي دست به اينگونه اقدامات مي‌زنند؟! آيا مسئولان محترم قوه ‌قضائيه از صدور و ابلاغ اين احضاريه براي رئيس‌جمهور محترم باخبر بوده‌اند؟ اگر پاسخ مثبت است، کدام انگيزه و چه ضرورت فوري و فوتي در ميان بوده است که تأخير در صدور و ابلاغ اين احضاريه را جايز ندانسته! و براي ابلاغ آن در شرايط حساس کنوني کشور عجله داشته‌اند؟! آنهم احضاريه‌اي که با
آيا دستگاه محترم قضايي در موارد مشابه ديگر نيز با همين سرعت و قاطعيت! برخورد مي‌کند؟! يعني احساس مسئوليت آقايان محترم فقط در برخورد با رئيس‌جمهور برانگيخته مي‌شود؟!
تاريخ تشکيل دادگاه بيش از 6ماه فاصله دارد؟!

اين اقدام دستگاه قضايي، در شرايط حساس کنوني که انتخابات پرشور و حماسي اخير، دشمنان بيروني نظام را با حيرت آميخته به عصبانيت روبرو کرده است حرکتي فراتر از يک «اقدام نسنجيده» است و اگر کار برخي از نفوذي‌هاي بدخواه مردم و مسئولان محترم قضايي نباشد به يقين پاي بي‌تدبيري در ميان است که شايسته دستگاه قضا نيست و در هر حال حرکتي جفاکارانه در حق رئيس‌جمهوري است که اگرچه طي چندماه اخير نمونه‌هايي از اقدامات و مواضع غيرقابل دفاع داشته است ولي خدمات بي‌وقفه و فراوان ايشان در بسياري از زمينه‌ها با هيچ دولت ديگري حتي قابل مقايسه هم نيست. آيا شرط انصاف و رسالت تقدير از آن همه زحمات و خدمات دکتر احمدي‌نژاد، ارسال احضاريه براي ايشان است؟!

و اما، چنانچه مسئولان محترم دستگاه قضايي کشور از اين اقدام بي‌خبر بوده‌اند و کساني دور از چشم-ان‌شاءالله تيزبين!- آنها براي دومين شخصيت بلندپايه نظام برگه احضاريه به دادگاه فرستاده‌اند، اين افراد چه کساني هستند؟! و از اين اقدام چه انگيزه‌اي داشته‌اند؟!

ممکن است گفته شود که دستگاه قضايي مصلحت‌انديش نيست و نمي‌تواند در انجام وظيفه و رسالت قضايي خود کوتاهي کند! که در اين صورت بايد پرسيد، اولا؛ چرا احضاريه براي دادگاهي که 6ماه ديگر نوبت آن است، امروز فرستاده مي‌شود؟ آيا مسئولان محترم قضايي احتمال مي‌داده‌اند بعد از پايان دوره مسئوليت آقاي احمدي‌نژاد، دسترسي به ايشان نداشته باشند؟! که اگر اينگونه هم باشد، هنوز 2 ماه تا پايان دوران رياست‌جمهوري دکتر احمدي‌نژاد فرصت داشته‌اند! و اساسا مگر شخصيتي مانند احمدي‌نژاد مي‌تواند بعد از پايان مسئوليت، مجهول‌المکان! باشد؟! ثانيا؛ آيا دستگاه محترم قضايي در موارد مشابه ديگر نيز با همين سرعت و قاطعيت! برخورد مي‌کند؟! يعني احساس مسئوليت آقايان محترم فقط در برخورد با رئيس‌جمهور برانگيخته مي‌شود؟

بادا بادا مبارک بادا ...........

چند روز دیگر «فرزاد حسنی» و «آزاده نامداری» دو مجری جوان و خوشنام تلویزیون ایران پای سفره عقد خواهند نشست تا بزرگترین اتفاق زندگیشان را کنار یکدیگر جشن بگیرند و پای برگه مهمترین شراکت زندگیشان امضا بیندازند.
IMG11434679

 

farzad (2)

بعد از «مهدی پاکدل» و «بهنوش طباطبایی» که آخرین زوج هنری مشهوری بودند که به خانه بخت رفتند. خبردار شدیم قرار است دو چهره سرشناس دیگر نیز به سنت و فرموده پیامبر جامعه عمل بپوشانند و عهد ببندند تا سال ها کنار یکدیگر و با یک روح روزگار بگذرانند.

اقای روحانی میاد به کلیدش همه چیزو درست میکنه اگه زنگ زده نباشه

هندونه (گفت و شنود)


گفت: بعد از اعلام نتيجه انتخابات، شبکه‌هاي بي‌بي‌سي و صداي آمريکا و سايت‌هاي ضد انقلاب بدجوري کُپ کرده و سنگ روي يخ شده‌اند.
گفتم: خب! حيوونکي‌ها حق دارند، چند ساله پشت سر هم ميگن انتخابات آزاد نيست و حالا مثل کسي که روي ارّه نشسته نه راه پس دارند و نه راه پيش!
گفت: يکي از سايت‌هاي ضد انقلاب نوشته؛ بايد قبول کنيم که باخته‌ايم و ديگر ادعاهاي تقلب و انتخابات مهندسي شده قابل ادامه دادن نيست.
گفتم: يارو مي‌گفت هندونه خريده بوديم، قاچ کرديم، همه‌اش رو خورديم و پوست هندونه رو هم تا آخر تراشيديم و انداختيم دور... صبح زود رفتگر محله زنگ زد و گفت؛ مي‌خواستم ببينم اگه ديگه با اين پوست هندونه‌ها کاري نداريد همراه بقيه زباله‌ها ببرمشون!

 

 منم عرض کنم انتخاب روحانی  خط بطلانی بر دروغ بزرگ تقلب  در سال ۸۸ بود و انها را رسوا کرد که چون رای نداشتند  انتخابات را وتو می کردند 

 رقاص نمیتونه برقصه میگه زمینش کجه


روحاني اصلاح‌طلب نيست


عناصر معارض جمهوري اسلامي با ابراز ترديد نسبت به حسن روحاني مي‌گويند او اصلاح‌طلب نيست و مستقل از اصلاح‌طلبان به عرصه انتخابات آمده و منصوب رهبري در شوراي عالي امنيت ملي است.
در اين زمينه «محمدرضا-ي» همکار فراري نشريات زنجيره‌اي به صداي آمريکا گفت: روحاني اصلاح‌طلب نيست و هيچ اصراري هم ندارد که خودش را اصلاح‌طلب بنامد. اين در حالي است که آقاي عارف خودش را اصلاح‌طلب مي‌دانست. اما چون در نظرسنجي‌ها حتي نظرسنجي‌هاي اصلاح‌طلبانه او داراي راي بالايي نبود، اصلاح‌طلبان از روحاني حمايت کردند.
مرتضي -ک از همکاران متواري گروهک ملي-مذهبي نيز که در پاريس اقامت دارد به يک رسانه اپوزيسيون (راديو کوچه) گفت: آقاي خامنه‌اي ترجيح داده بود از رقابت‌هاي انتخاباتي دور باشد. آقاي روحاني نماينده ايشان در شوراي عالي امنيت ملي است به ويژه اين که روحاني از معتمدين نظام بوده و بخشي از جريان راست هم او را بر ديگر رقبا ترجيح مي‌دهند.
وي در مصاحبه با راديو فردا نيز تصريح کرد: حسن روحاني به اصلاح‌طلبي شهره نيست هر چند هاشمي و کارگزاران و خاتمي از او حمايت کرده‌اند. او مورد اعتماد رهبري بوده است.
از سوي ديگر عليرضا نوري‌زاده به شبکه الجزيره گفت: حسن روحاني به هيچ‌وجه اصلاح‌طلب نبوده و نيست و نماينده رهبري و نزديک به رهبر و همواره ميانه‌رو بوده است.
اصلاح‌طلبان که حامي عارف بودند، در نظرسنجي‌ها دريافتند که عارف حداکثر 10 درصد آرا را کسب مي‌کند.
نوري‌زاده گفت: از نظر رهبري اين انتخابات يک همه‌پرسي براي نظام ايران بود، زيرا مي‌خواهد بگويد جمهوري اسلامي وجهه مردمي دارد. نظام زيرکي به خرج داد و انتخابات شوراهاي شهر را با انتخابات رياست‌جمهوري همزمان کرد.(!) مسئولان نظام هر راي‌دهنده را که پاي صندوق‌ها رفت نماد وجهه قانوني و مردمي نظام تلقي مي‌کنند.
گفتني است رجب مزروعي عضو متواري فراکسيون مشارکت در مجلس ششم در مصاحبه با راديو فردا در شب انتخابات گفته بود: روحاني راي بالايي دارد اما اگر هم شکست بخورد، اين مصيبتي براي اصلاح‌طلبان نيست چرا که آنها نيروي اجتماعي خود را دارند و آن بخشي هم که شرکت نکردند، جنبش سبز را مي‌سازند. بنابراين شکست روحاني شکست و مصيبتي براي اصلاح‌طلبان نخواهد بود.

اسامی نهایی منتخبین چهارمین دوره شورای اسلامی

اسامی نهایی منتخبین چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سبزوار اعلام شد. رنگ ابی شورای های قبل هساتند که دوبازع زای اوردند
به گزارش "سلام سربدار" پس از شمارش آرای صندوق های باقی مانده، ۱۳ نفر با بدست آوردن بیشترین آرا به عنوان اعضای اصلی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سبزوار معرفی شدند.

این افراد از بین ۷۹ نامزد انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سبزوار انتخاب شدند.

۱- مهدی مقصودی               ۲۳۹۵۸   رأی
۲- مسعود پسندیده              ۱۹۶۲۰   رأی
۳- کاظم کرامت                    ۱۵۵۴۱  رأی
۴- علی ارغیانی                   ۱۴۴۸۰   رأی
۵- سید قاسم حسینی زاده    ۱۴۳۱۰    رأی
۶- حسن نعمت شاهی         ۱۴۲۶۲    رأی

۷- جلال تعصبی                   ۱۲۹۲۲    رأی
۸- اسدالله نور نهنگ              ۱۲۵۱۸    رأی
۹- محمد رضا قلعه نوی          ۱۲۱۴۹    رأی
۱۰- حسن زارعی                ۱۲۰۸۲    رأی
۱۱- حسین بروغنی               ۱۱۹۴۹   رأی
۱۲- حسین کارگری              ۱۰۹۹۲    رأی
۱۳- مهدی فوجی                ۹۲۷۴     رأی


اعضای علل البدل

کاظم ارشادی مقدم ۹۱۴۳ رای

قربانعلی کلمیشی ۹۰۶۸ رای 
 بنده بهار فرهنگی عرض کنم که در حقش اجحاف شد نامردانه عکسش را پاره می کردند اکثرا هرجا ایشان عکس داشت می دیدی پاره شده این مظلومیت بود واقعا دلم سوخت به ایشان همه اینها حق الناس است و ناجوانمردی  پاره کردن عکس اخلاقی نیست کسی این کار را حتی با دشمنش بکند تا چه رسد به ... چون خرج شده راضی نباشد حق الناس است  پول دادن ها و شام دادنهایی که به نیت کسب رای بود همه شبه ناک است حرام نباشد شبه ناک حتما هست کسی که شام نداد تقصیرش چیست که رای او کم شود اینها همه بد اخلاقی انتخاباتی است که در شهر انجام شد اگر مردم هم فهمیده باشند باید به غرورشان بر بخورد چنین توهینی اخر توهین به شعور مردم است .......

علی اکبر فروغی مقدم ۸۶۷۴ رای

سید علی قریشی ۸۱۵۲ رای

سید علی اصغر علوی ۸۱۲۴ رای

علی اصغر محمدی ۷۸۲۵ رای

علی عظیم نسب ۷۲۸۵ رای


اسامی و آرای سایر نامزدها

عباسعلی پور حامدی ۷۱۰۷ رای
حسن محرابی مقدم ۶۸۰۶ رای
علیرضا استاجی ۶۷۱۵ رای
سید حسین برغمدی ۶۳۹۵ رای
محمد علی خیرآبادی ۶۱۹۱ رای
حسین دانش مهر ۵۹۸۱ رای
محمد پایمرد ۵۶۴۹ رای
حسین دولت آبادی ۵۵۱۹ رای
مصطفی شهر بویه ۵۴۰۶ رای
مصطفی عبادی فرد ۵۲۷۳ رای
محمد علی ملایجردی ۵۲۲۴ رای
محمد علی محمدی ۵۰۳۴ رای
محسن فاضل منش ۴۷۱۷ رای
علی اکبر نظیف ۴۳۶۷ رای
خداداد فروزنده ۴۰۴۸ رای
هادی محسنی راد ۳۷۰۰ رای
مجید دولت آبادی ۳۶۶۴ رای
ابراهیم نقی نژاد ۳۶۵۴ رای
عباس عظیمی فرد ۳۶۳۱ رای
اسماعیل کریمی ۳۵۸۶ رای
سید حسین پورسجادی ۳۵۷۷ رای
اسماعیل ملوندی ۳۴۹۸ رای
حسن صفری ۳۳۶۸ رای
محمد علی انصاری ۳۰۸۸ رای
رقیه افشاری مجد ۳۰۳۳ رای
محمد ایزد بخش ۲۹۲۳ رای
حسین کلاته سیفری ۲۹۱۹ رای
رضا درخشنده ۲۸۸۷ رای
سعید نورآبادی ۲۸۲۸ رای
قاسم جعفری ۲۵۸۵ رای
علی ادیبان ۲۴۳۵ رای
محمد ابراهیم اکبری ۲۳۳۷ رای
مجتبی ثنائی فر ۲۲۵۰ رای
مهدی معتکف فر ۲۲۴۷ رای
مجید خاشعی ۲۲۳۶ رای
جواد دیهیم ۲۱۱۰ رای
سمیه بخشی ۲۰۹۳ رای
غلامرضا خسروجردی ۲۰۳۷ رای
مجتبی منشوری ۱۸۵۳ رای
اعظم استیری ۱۸۱۰ رای
مجید حدادی ۱۷۸۷ رای
مرتضی رمضانی مقدم ۱۷۷۲ رای
مهدی منصوری پیام ۱۷۴۶ رای
مهدی شفیع ثانی ۱۵۹۴ رای
علی سلمانی ۱۵۲۲ رای
اعظم شاکری فرد ۱۳۳۳ رای
مسعود محمدی نیا ۱۲۵۳ رای
رضا زارعی ۱۲۲۵ رای
مهدی اکبری ۱۲۲۱ رای
مهدی صالح آبادی ۱۱۱۴ رای
زهرا درویش محمدی ۱۰۳۷ رای
محمد رضا قادری ۹۷۱ رای
سمیه محمدی ۹۶۸ رای
سجاد مرادی ۹۶۷ رای
طاهره سادات حسینی افضل ۸۳۷ رای
محمد عباسی ۷۷۶ رای
فرهاد شجاعی پور ۳۰۵ رای
فاطمه جان قیطانی ۲۸۳ رای
علی اکبر پور جوادی ۲۳۶ رای


مبارک باشد حسن اقا

 

 روحانی  مبارک باشد تو یک محک خواهی شد

 البته بنده هم نظرم ان است که همچنانکه امدن خاتمی فوائدی همچون  افشای چهره هایی  که ظاهر الصلاح بودند را   در پی داشت و مسئولین غربال شدند الان هم مصلحت است تا غربال بهتری شوند اگر نبود خاتمی   مهاجرانی  ها عبد الله نوری ها اکبر کنجی ها کی  شناخته می شدند  الانم وزرای اینده همه چیز را نشان خواهد داد 

   اما حرفهای استاد قلم و سخن  مشتاقی نیا

نظرات استاد بزرگ اقای مشتاقی نیا   مدیر وب اشک آتش   حقیقت محض است توجه کنید

شواهد موجود نشان می دهد حسن روحانی رأی بالایی را به دست آورده است. من به نوبه خود به ایشان تبریک می گویم.

فراموش نکنیم حسن روحانی در وابستگی به نظام و تبعیت از ولایت فقیه، مهر تأیید شورای محترم نگهبان را به دست آورده است.

باتوجه به هزینه های برخی نامزدها که در سال های اخیر با راه اندازی ده ها سایت و نشریه تنها رمز پیروزی خود را سیاه نمایی از فعالیت های دولت می دانستند باید اذعان کرد که روحانی به نسبت آنها از رأی حلال تری برخوردار است.

گویا روحانی و قالیباف با فاصله ای زیاد به دور دوم راه پیدا خواهند کرد. عده ای معتقدند برد نهایی با قالیباف است. علت آن را هم تجمیع آرای اصولگرایان می دانند. نکته مهم، غفلت این افراد از آرای سفید و نیز کسانی است که با قهر و تلخی از انتخابات فاصله گرفته و در ان شرکت نکرده اند. این افراد قطعا پشت روحانی جمع خواهند شد. بعضی از آرای ولایتی نیز مربوط به سبد هاشمی رفسنجانی است.

من برای حسن روحانی آرزوی توفیق دارم. انشالله که حفظ آبروی روحانیت را در امور خود سرلوحه قرار خواهد داد.

اصولگراها هم بهتر است چهارسالی را در کما بگذرانند و هر روز این جمله تاریخی مغز متفکر راست سنتی، جناب جوادخان لاریجانی در سال 88 را مشق شبشان قرار دهند که " اصولگراها چاره ای جز حمایت از احمدی نژاد ندارند. "

رأی روحانی تلنگری هم برای مهندسین انتخابات خواهد بود که بیخود و بی جهت میلیاردها تومان بودجه مقابله با جنگ نرم را خرج تخریب فرزند ملت کرده بودند.

یک تبریک ویژه هم باید به اکبر هاشمی رفسنجانی گفت. او با به میدان فرستادن ولایتی و روحانی توانست صحنه را طوری طراحی کند که منجر به شکست اصولگراها بشود. موفقیت دیگر هاشمی نیز در بزرگ نمایی خطری فرضی با عنوان جریان انحرافی و جابه جایی بین اصل و فرع مسائل کشور بود. این توفیق به اندازه ای بود که برادران خودعمارپندار و بصیرت زده ما را هم وارد زمین بازی کرد آنهم به نفع هاشمی.

احمدی نژاد ضعف ها و قوت هایی داشت. انشالله از او خواهیم آموخت که مملکت را نمی شود با رودربایستی اداره کرد. انشالله خواهیم آموخت که می شود مستقل بود و بی اتکا به باندهای قدرت و ثروت به مردم خدمت کرد.

آيا گفتمان مقاومت، مانع پيشرفت است؟

آيا گفتمان مقاومت، مانع پيشرفت است؟  پرتو  

 حسن حاجي حسيني

آن روز که آن پير روشن ضمير(ره) فرمود ما يک لحظه هم از عملکرد خود در جنگ نادم و پشيمان نيستيم، گويي امروز را مي‌ديد که چگونه عده‌اي به گذشته خود پشت کرده و از ياد برده‌اند که انقلاب ما آرمان‌هاي جهاني داشت و اميد همه آزادگان جهان به اين قطعه خاکي و ندايي است که از آن برمي‌خيزد.

اين‌که چگونه عده‌اي از انقلابيون ديروز، امروز ميان راه خسته شده‌اند، موضوع اين گفتار نيست –بماند در موعد خود- سخن بر سر اين است که در اين هنگامه نبرد سياسي و حماسه ماندگار انتخاباتي، چه کساني مي‌پندارند که بايد به نوعي هرچند ظريف با دشمن کنار آمد و امتياز داد تا کمي از فشارها کاسته شود.

اين انتخابات، عرصه تقابل ايده‌ها، آرمان‌ها و گفتمان‌هاست؛ گفتمان مقاومت از يک سو و گفتمان سازش و نرمش از سوي ديگر.

اهالي گفتمان سازش چنين وانمود مي‌کنند که مقاومت، مانع پيشرفت است، اگر بخواهيم پيشرفت کنيم چاره اي نداريم جز اين‌که کمي نرمش و انعطاف داشته باشيم و بايد دَمِ کدخدا را ديد. به عبارتي هضم شدن در نظام بين‌الملل، هدف اصلي گفتمان سازش است.

در مقابل، گفتمان مقاومت بر اين باور است که اتفاقاً ما هرچه داريم نتيجه مقاومت و پايداري بر سر اصول و ارزش‌ها حول محور ولايت بوده است و هرجا زاويه گرفتيم و علي(ع) و ولايت را تنها گذاشتيم، عقب مانديم.

آن‌گاه که مالک اشتر مخلصانه بر سر پيمان خود با ولايت مي‌جنگيد و به چند قدمي کانون فتنه و انحراف رسيده بود و مي‌رفت تا کار را تمام کند، خستگان و بريدگان از جنگ و سازشکاران منافق صفت در پشت ميدان با علي مخاصمه مي‌کردند که بگو مالک برگردد، ديگر اين جنگ مشروعيت ندارد، امام پيکي را فرستاد تا پيغام را به مالک يعني پرچمدار گفتمان مقاومت برساند، اما مالک همچنان در حال پيشروي بود، پيک جواب آورد که مالک مي‌گويد چه هنگام درنگ است، لحظه‌اي صبر، ظفر نزديک است. اما سازشکاران دست‌بردار نبودند، شمشيرها را به سرکردگي اشعث بن قيس بر سر حضرت بلند کردند که يا بگو مالک الساعه برگردد و يا گردنت را بدون درنگ مي‌زنيم. اين بار پيک براي خط مقدم جبهه مقاومت چنين پيغام برد که اگر مي‌خواهي علي را زنده ببيني، برگرد. و شد آن‌چه نمي‌بايست مي‌شد.

حقيقت امر چيست؟

حقيقت اين است که از ابتداي پيروزي انقلاب تا کنون دو گفتمان «مقاومت» و «سازش» پا به پاي هم در حال رقابت هستند. در انتخابات يازدهم صاحبان هردو گفتمان نيروهاي خود را به ميدان آورده‌اند.

بدون شک گفتمان مقاومت تحت لواي ولايت تاکنون در عرصه‌هاي مختلف خوش درخشيده است. مقام منيع ولايت، نظريه‌پرداز گفتمان مقاومت است. پايه و سنگ بناي حرکت جهادي حضرت امام عليه دستگاه حاکم، مبتني بر اين گفتمان مقاومت است. پايه و سنگ بناي حرکت جهادي حضرت امام عليه دستگاه حاکم، مبتني بر اين گفتمان بود. علاوه بر اين، مقاومت در برابر نظام سلطه را از همان ابتداي جهت‌گيري اساسي حرکت خود اعلان کردند. پيش از آن، علماي بزرگ اصفهان مثل برادران آقا نجفي و بعد از آن ميرزاي شيرازي وقتي ديدند کيان اسلام در حال ضربه ديدن است، در برابر نظام سلطه مقاومت کردند، امام عليه الرحمه والرضوان از همان اول، محور مقاومت در برابر اسرئيل و امريکا را مطرح نمودند. در زمان جنگ، با اعلام شعار «جنگ جنگ تا پيروزي» هدف مقاومت در عرصه منطقه‌اي و بين‌المللي را اعلان نمودند.

بعد از آن‌که مقام معظم رهبري هدايت کشور را به عهده گرفتند، به‌خوبي اين گفتمان را به‌صورت راهبردي هدايت کردند و با بيان‌هاي مختلف در عرصه سياست و اجتماع مطرح نمودند و اين اواخر با طرح‌ اقتصاد مقاومتي، وجهه ديگري از اين گفتمان را نظريه پردازي کردند.

مقاومت و پيشرفت

عده‌اي در عرصه انتخابات چنين وانمود مي‌کنند که اگر بخواهيم توسعه و پيشرفت داشته باشيم چاره‌اي نداريم جز اين‌که کمي در مقابل نظام بين‌الملل کوتاه بياييم.

مقام معظم رهبري بارها و بارها در مقابل گفتمان سازش موضع گرفته و فرموده‌اند عقب‌نشيني در برابر دشمن هيچ دستاوردي براي نظام ندارد.

مع‌الاسف در اين انتخابات حساس و سرنوشت‌ساز، هستند کساني که گفتمان سازش را نمايندگي مي‌کنند.

تجربه تاريخي

تجربه تاريخي حداقل يکصد سال اخير نشان داده است هرگاه گفتمان مقاومت در سياست به رهبري فقها تحقق يافته، نتيجه آن پيروزي و در مقابل شکست دشمن بوده است.

قبل از تحريم تنباکو علماي اصفهان با مقاومت در برابر ورود کالاهاي خارجي و تحريم آن‌ها پيشرفت بسيار مهمي براي کشور به ارمغان آوردند و با تاسيس شرکت اسلاميه تجارت، ضربه محکمي به نظام سلطه زدند.

در قضيه قرارداد «رژي» ميرزاي شيرازي با تحريم تنباکو چنان ضربه‌‌اي به استعمار انگليس زد که آن‌ها ساليان سال از اين ضربه گيج بودند.

انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره) با متلاشي ساختن دژ مستحکم و پايگاه استعمار در ايران، ضربه‌اي اساسي به نظام سلطه زد که به اعتراف انديشمندان آن‌ها، امريکا هرگز تصور نمي‌کرد چنين ضربه‌اي دريافت کند.

بعد از جنگ تحميلي، مردم گرانقدر ايران هرگاه همگام با رهبري در مقابل نظام سلطه ايستادند، پيشرفت کردند. نمونه برجسته آن، مقاومت در برابر زياده‌خواهي غرب در موضوع هسته‌اي است که هم اکنون ثمره آن، غني‌سازي در هر درصد مورد نياز جمهوري اسلامي بدون اجازه از هيچ کس است.

تسخير فضا و ايجاد موقعيت بسيار استراتژيک در فضا، ايجاد حرکتي جديد در بين کشورهاي اسلامي و بيداري مجدد مسلمانان پس از سال‌ها خمودگي، پيروزي‌هاي برادران حزب ا... در لبنان، مقاومت در سوريه و عقب‌نشيني جبهه احزاب در اين کشور، خودکفايي در بنزين و چندين محصول استراتژيک ديگر، و نيز حضور حدود 150 کشور در اجلاس عدم تعهد در جمهوري اسلامي، همه و همه محصول گفتمان مقاومت است.

اما در مقابل

در مقابل، نتايج تلخ حاکميت گفتمان سازش را هم در پيش رو داريم؛ نتيجه غلبه تفکر گفتمان سازش در جنگ، خوراندن جام زهر به امام(ره) بود که بعد از آن خنده بر لبان آن يار سفر کرده ننشست.

با حاکميت تفکر سازش در حوزه اقتصاد و جذب در نظام سرمايه‌داري با فساد اقتصادي و رانت‌خواري، شکاف طبقاتي و فاصله عميق فقير و غني، ايجاد طبقه اشرافي تکنوسالار، تورم حدود 50 درصدي، و بديهي‌هاي هنگفت خارجي، آشوب‌هاي خياباني در چند شهر از جمله پيامدهاي حاکميت اين گفتمان بود. از جمله بارزترين نمونه‌هاي اين که گفتمان سازش نتيجه‌اي جز عقب‌گرد ندارد، موضوع هسته‌اي است. چند سال اين گفتمان اين موضوع را در عرصه بين‌الملل مديريت کرد، کار به آن‌جا کشيد که نه تنها تأسيسات فيزيکي هسته‌اي تعطيل شد بلکه عزت و اقتدار ملت ايران به تاراج رفت.

سخن آخر

هم‌اينک ملت ايران در 24 خرداد يک انتخابات برگزار نمي‌کند بلکه با اين آزمون بزرگ روبه‌روست که نماينده کدام يک از دو گفتمان را انتخاب نمايد. اين انتخاب، بصيرت بسيار بالايي را مي‌طلبد. به اين سخنان توجه کنيد:

- ما با آمريکا جايي که لازم باشد حتماً «مذاکره» مي‌کنيم؛ مذاکره با آمريکا براي ما هيچ‌گاه خط قرمز نبوده است.

- آمريکا کدخداي دهکده است، با کدخدا بستن راحت‌تر است، بايد تخاصم را به تدريج مهار کنيم و اين رابطه را برقرار نماييم.

- اگر اسرائيل را کنار بگذاريم، با هيچ کشوري منع مذاکره نداريم.

- ما بايد از سياست خارجي فعلي خارج شويم؛ چرا که مي‌توان با دنيا رابطه خوب داشت.

- به جز اسرائيل، نقاط تعامل فراواني با کشورهاي مختلف در خصوص روابط خارجي داريم.

و اما نماينده جريان مقاومت، جناب آقاي دکتر جليلي، چنين معتقد است:

- آمريکا در تقابل جدي با نظام ايران است. اگر قرار بود که ما در برابر تهديد و تنش از منافع خود عقب‌نشيني کنيم، امروز ديگر از کشور چيزي باقي نمانده بود

به همه  عزیزان  شورای شهرم  تبریک عرض می کنیم

به همه  عزیزان  شورای شهرم  تبریک عرض می کنیم

به اقای مهندس  کل میشی

هم   که از اصولگرایان شجاعی بود که ستادش را با عکس دکتر جلیلی زیبا کرده بود و مثل خودم از سخنرانان ستاد دکتر جلیلی بود هم تبریک عرض می کنم 

 جلیلی با دست خالی امد دفعه اولش بود اما در کنار قالی بافی قرار گرفت که دفعه قبل ۶ ملیارد خرج کرده بود  رضایی هم همینطور اما جلیلی عزیز دقیقه نود امد و بودجه هم نداشت دفعه اولش هم بود  نفر سوم  شدنش را از تلاش بچه هایی چون  مهندس کلمیشی هم میدانیم

 ما ها  همه از جیب خودمان هم گاهی خرج می کردیم  اما بقیه ملیاردی بودجه داشتند

اسامی نهایی منتخبین چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سبزوار اعلام شد.

اسامی نهایی منتخبین چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سبزوار اعلام شد. رنگ ابی شورای های قبل هساتند که دوبازع زای اوردند
به گزارش "سلام سربدار" پس از شمارش آرای صندوق های باقی مانده، ۱۳ نفر با بدست آوردن بیشترین آرا به عنوان اعضای اصلی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سبزوار معرفی شدند.

این افراد از بین ۷۹ نامزد انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سبزوار انتخاب شدند.

۱- مهدی مقصودی               ۲۳۹۵۸   رأی
۲- مسعود پسندیده              ۱۹۶۲۰   رأی
۳- کاظم کرامت                    ۱۵۵۴۱  رأی
۴- علی ارغیانی                   ۱۴۴۸۰   رأی
۵- سید قاسم حسینی زاده    ۱۴۳۱۰    رأی
۶- حسن نعمت شاهی         ۱۴۲۶۲    رأی

۷- جلال تعصبی                   ۱۲۹۲۲    رأی
۸- اسدالله نور نهنگ              ۱۲۵۱۸    رأی
۹- محمد رضا قلعه نوی          ۱۲۱۴۹    رأی
۱۰- حسن زارعی                ۱۲۰۸۲    رأی
۱۱- حسین بروغنی               ۱۱۹۴۹   رأی
۱۲- حسین کارگری              ۱۰۹۹۲    رأی
۱۳- مهدی فوجی                ۹۲۷۴     رأی


اعضای علل البدل

کاظم ارشادی مقدم ۹۱۴۳ رای

قربانعلی کلمیشی ۹۰۶۸ رای 
 بنده بهار فرهنگی عرض کنم که در حقش اجحاف شد نامردانه عکسش را پاره می کردند اکثرا هرجا ایشان عکس داشت می دیدی پاره شده این مظلومیت بود واقعا دلم سوخت به ایشان همه اینها حق الناس است و ناجوانمردی عکس اخلاقی نیست کسی این کار را حتی با دشمنش بکند تا چه رسد به ... چون خرج شده راضی نباشد حق الناس است  پول دادن ها و شام دادنهایی که به نیت کسب رای بود همه شبهناک است حرام نباشد شبهناک حتما هست کسی که شام نداد تقصیرش چیست که رای او کم شود اینها همه بد اخلاقی انتخاباتی است که در شهر انجام شد اگر مردم هم فهمیده باشند باید به غرورشان بر بخورد چنین توهینی اخر توهین به شعور مردم است .......

علی اکبر فروغی مقدم ۸۶۷۴ رای

سید علی قریشی ۸۱۵۲ رای

سید علی اصغر علوی ۸۱۲۴ رای

علی اصغر محمدی ۷۸۲۵ رای

علی عظیم نسب ۷۲۸۵ رای


اسامی و آرای سایر نامزدها

عباسعلی پور حامدی ۷۱۰۷ رای
حسن محرابی مقدم ۶۸۰۶ رای
علیرضا استاجی ۶۷۱۵ رای
سید حسین برغمدی ۶۳۹۵ رای
محمد علی خیرآبادی ۶۱۹۱ رای
حسین دانش مهر ۵۹۸۱ رای
محمد پایمرد ۵۶۴۹ رای
حسین دولت آبادی ۵۵۱۹ رای
مصطفی شهر بویه ۵۴۰۶ رای
مصطفی عبادی فرد ۵۲۷۳ رای
محمد علی ملایجردی ۵۲۲۴ رای
محمد علی محمدی ۵۰۳۴ رای
محسن فاضل منش ۴۷۱۷ رای
علی اکبر نظیف ۴۳۶۷ رای
خداداد فروزنده ۴۰۴۸ رای
هادی محسنی راد ۳۷۰۰ رای
مجید دولت آبادی ۳۶۶۴ رای
ابراهیم نقی نژاد ۳۶۵۴ رای
عباس عظیمی فرد ۳۶۳۱ رای
اسماعیل کریمی ۳۵۸۶ رای
سید حسین پورسجادی ۳۵۷۷ رای
اسماعیل ملوندی ۳۴۹۸ رای
حسن صفری ۳۳۶۸ رای
محمد علی انصاری ۳۰۸۸ رای
رقیه افشاری مجد ۳۰۳۳ رای
محمد ایزد بخش ۲۹۲۳ رای
حسین کلاته سیفری ۲۹۱۹ رای
رضا درخشنده ۲۸۸۷ رای
سعید نورآبادی ۲۸۲۸ رای
قاسم جعفری ۲۵۸۵ رای
علی ادیبان ۲۴۳۵ رای
محمد ابراهیم اکبری ۲۳۳۷ رای
مجتبی ثنائی فر ۲۲۵۰ رای
مهدی معتکف فر ۲۲۴۷ رای
مجید خاشعی ۲۲۳۶ رای
جواد دیهیم ۲۱۱۰ رای
سمیه بخشی ۲۰۹۳ رای
غلامرضا خسروجردی ۲۰۳۷ رای
مجتبی منشوری ۱۸۵۳ رای
اعظم استیری ۱۸۱۰ رای
مجید حدادی ۱۷۸۷ رای
مرتضی رمضانی مقدم ۱۷۷۲ رای
مهدی منصوری پیام ۱۷۴۶ رای
مهدی شفیع ثانی ۱۵۹۴ رای
علی سلمانی ۱۵۲۲ رای
اعظم شاکری فرد ۱۳۳۳ رای
مسعود محمدی نیا ۱۲۵۳ رای
رضا زارعی ۱۲۲۵ رای
مهدی اکبری ۱۲۲۱ رای
مهدی صالح آبادی ۱۱۱۴ رای
زهرا درویش محمدی ۱۰۳۷ رای
محمد رضا قادری ۹۷۱ رای
سمیه محمدی ۹۶۸ رای
سجاد مرادی ۹۶۷ رای
طاهره سادات حسینی افضل ۸۳۷ رای
محمد عباسی ۷۷۶ رای
فرهاد شجاعی پور ۳۰۵ رای
فاطمه جان قیطانی ۲۸۳ رای
علی اکبر پور جوادی ۲۳۶ رای

به مهندس کلمیشی هم رای می دهیم

سلام به همشهریان عزیزم 

 

مهندس کلمیشی  با ستادی  متفاوت با ۹۰ کاندید دیگر

 

 

انتقادم از سایت سلام سربدار

که با خط قرمز تیتر درشت نوشته بود جریان انحرافی به سبزوار کشیده شد و ...البته الان دیدم تیتر را تغییر داده است چرا عاقل کند کاری که باز اید پشیمانی و نگارش و تیتر و قالب خبر را تغغیر بدی ؟ هان ؟وجه توجه داشتید که بین همه 90 نفر کاندید محترمی که برای شورای شهر  ستاد زده بودند تنها کاندیدی که روحیه مخافظه کاری نداشت و نمی ترسید که  بابت  عکسی که به ستادش زده است رای او ریزش کند اقای مهندس کلمیشی بود   شجاعتش در دفاع از یاران ولایت قابل تحسین است

 مهندس کلمیشی  در ستاد انتخا باتی اش 

 عکس بزرگی  با هزینه خودش به روی دیوار زده بود و هر کس وارد ستادش میشد می فهمید که  نظر ایشان برای ریاست جمهوری

 اقای دکتر  جلیلی است  . و اما سایت سلام سربدار  با انتشار عکس ایشان  و عکس  جدا گانه مشایی  سعی در تخریب ایشان داشت  این انصاف نبود ایشان  برای تحقیق متحمل خرج شده بود  هم نزد ولایتی رفته بودند هم مشایی یک   تحقیقکردن  چطوری فورا اتهام جریان انحرافی  برداشت شده اقای سایت نویسنده سایت  سلام سبزوار  از خدا نمی ترسید که  به این راحتی  با یک عکس  محاکمه می کنید و حکم هم صادر می کنید و  می برید و می دوزید

 

 وقتی  اقای  صفار هرندی امده بودند شهرمان من با ایشان در باره  فیلم قلب شکسته اعتراضم را بیان می کردم در حین صحبت  ما ا قای طیب صاحب امتیاز روزنامه  سربداران  فوری بدون انکه من متوجه بشم عکسی از ما دو نفر  گرفته بود و برده بود به داداشم نشان داده بود گفته بود شجاعت خواهرتان قابل تحسین است با وزیر راحت چنان و چنین حرف میزد و  نظرش را داده بود خوب اگر ان وزیر اصلاح طلب بود و ان عکس من هم  در سایت گذاشته میشد باید بیننده بگوید  من با اصلاحات هستم ؟ این چه استدلال غلطی است .؟ کهخ یک عکس  انسان را متهم کند  اانهم ایشان فقط در مکانی هست  که شبیه ان مکان است دارد سوال میکند و هردو کنار هم نیستند  

 اقای مهندس کلمیشی  در ستاد احمدی نزاد با ایشان اشنا شدم و از علاقمندان نوشته های من است  و نوشته های من که در شهر منتشر میشود را همه را خوانده و قبول دارد این یعنی کاملا ایشان .ولایتی  هستند  و شفاف هم عقایدش را مطرح میکند . و منافق و محافظه کار هم نیست برای همینم من در  حسینیه قمر بنی هاشم که  می دانستم اینده ستاد ایشان است سخنرانی  روز تولد علی ع  انجا انجام دادم .

 از اینکه منافق نیست و محافظه کار  نیست و درسخنرانی هایش از ولایت دفاع می کند و اگر هم احمدی نزاد را دوست دارد برای عشق به ولایت است   قبولش داردم و دلسوز مشکلات  شهر است . و باید موضوع  خیر اباد پی گیری شود  مهم ست .  مهندس  اگر افکارش در خط ولایت نبود  ابراز علاقه به نوشته های سیاسی  شفاف و ولایی بنده نمی کردند در حالی که منافقان و ضد انقلابهای شهرمان بابت همان نوشته هایم زمینه سازی کردند و  کسانی را تحریک کردند که  مرا برای مقاله  محاکمه کنند .  و ان  محرکان  انتقام  مقالات روشنگرانه  مرا در ایام انتخابات سال 88 . در باره فتنه سبز  با ان محاکمه گرفتند  و عقده دلشان باز شد از نوشته های مختلف .اما مهندس مطالب سیاسی و فرهنگی مرا مطالعه کردند همیشه موافق ان مطالب بوده اند .اصولگریان همه یک رای یشان  مهندس کلمیشی است

   من حتما در لیست  اصولگرایان شهرم  به ایشان مهندس کلمیشی 

 هم رای میدهم . شما چطور ؟

 

 

آخرين حرف با مردم و نامزدها

 علي شيرازي

سردار علي هاشمي را که مي‌شناسيد؟ فرمانده شهيد هورالعظيم را مي‌گويم. گرجي‌زاده و علي ناصري در ستادش فعال بودند. هر دو اسير شدند. خانواده سردار ناصري، علي را شهيد مي‌شمردند. جنازه‌اي هم به اسم او دفن شده بود و همسرش بارها به مزارش مي‌آمد و براي علي‌اش اشک مي‌ريخت.

يک روز فردي از سپاه به خانم علي ناصري مي‌گويد: يک راز را فقط به تو مي‌گوييم. کسي ديگر نبايد مطلع شود. اگر اين راز افشا شود، براي همسرت سنگين تمام مي‌شود. علي در اسارت است. اسمش را به کسي نگفته است. اگر او را شناسايي کنند و بدانند رئيس ستاد علي هاشمي است؛ حکمش اعدام است.

همسر علي مي‌پرسد: پس چرا به من گفتيد؟!

- اين راز را به تو گفتيم تا بداني علي زنده است و در انتظار علي بماني!

سال‌ها او با راز علي ساخت و سوخت! و در برابر ده‌ها انگي که به او زدند و گفتند: همسرش شهيد شده و در کنار قبرش مثل روزهاي اول گريه نمي‌کند؛ سکوت کرد.

در روزهاي آخر اسارت علي، او با اسم ديگري براي همسرش نامه مي‌نوشت. برادر زن علي هم به خواهرش شک کرده بود. سکوت همسر علي، داشت او را مي‌کشت و ترس از افشاي ماجرا و به خطر افتادن جان علي، برايش سمي کشنده شده بود.

در خانه گرجي‌زاده چه گذشت؟ بچه‌هاي علي هاشمي چه کشيدند تا زماني که روشن شد علي هاشمي شهيد شده و جنازه‌اش بر روي دستان رفقايش تشييع شد.

خيلي‌ها نامي از علي هاشمي نمي‌بردند به گمان اين‌که اسير دست صدامي‌هاست و افشاي نام هاشمي، مدرک قتل او مي‌شود!

حالا بيا بنشين پاي حرف‌هاي همه اين داغداران، ببين تا با صداي بلند گريه نکني، آرام نمي‌گيري.

اين ماجرا، سهمي از هزاران راز از اين دست است؛ و من و تو، حتي نامزدهاي رياست جمهوري، نمي‌فهميم، سال‌ها در انتظار ناصري نشستن؛ آن هم با طعم تلخ سکوت، يعني چه؟! بيش از دو هزار جانباز قطع نخاعي داريم، يکي از آن دو هزار مي‌گفت: ما نه دستشويي رفتنمان مثل شماست و نه همسرداريمان! هيچ لذتي از دنيا نمي‌بريم!!

سي سال فقط درد مي‌کشيم. يک لحظه‌اش را درک نمي‌کنيم که جانباز چه مي‌کشد!

حالا يک نگاه کن به خانه هزاران شهيد؛ ناصري و گرجي‌زاده آمدند، اما زهرا، بيست و هفت سال است که به همراه مادرش در گوشه خانه خاکي‌اشان، با اشک چشم گل درست مي‌کنند! هر عصر پنج‌شنبه، زهرا عکس بابا را به بغل مي‌گيرد و در کنار هر قبر شهيد گمنام، بابا را صدا مي‌کند! بابا! منم! زهرا!

حالا همين زهرا را مي‌بينيم که به همراه مطهره –دختر شهيد عليزاده– و شايد هزاران فرزند شهيد ديگر به صفحه تلويزيون چشم دوخته‌اند و به حرف‌هاي هشت کانديداي رياست جمهوري گوش مي‌دهند. ناگهان زهرا، به پهناي صورت اشک مي‌ريزد. مادر سر دخترش را به دامان مي‌گشد و مي‌پرسد: دخترم چه شده؟ چرا گريه مي‌کني؟

و زهرا هق هق کنان مي‌گويد: مادر! مگر تو نمي‌گفتي بابا؛ در زير گلوله‌هايي قطعه قطعه شد، که صدام با حمايت آمريکا بر سر رزمندگان ما مي‌ريخت؟! حالا گوش کن! حرف‌ها را دقت کن! بعضي دم از دوستي با امريکا مي‌زنند! مادر! مگر تو نمي‌گفتي بابا، در راه اسلام شهيد شد. او فدايي دين است. فدايي امام حسين(ع) است. فدايي ولايت است. حالا چرا بعضي از اين نامزدها، از دين و ولايت نامي نمي‌برند؟!

حرف‌هاي زهرا، قلبم را زخمي کرد. دوست داشتم تنها بودم و هاي هاي گريه مي‌کردم. در يک لحظه؛ همت و باکري و زين‌الدين و خرازي و رداني‌پور و کلاهدوز و ميثمي از جلويم رژه رفتند.

به ياد حرف‌هاي محمد مشايخي افتادم که در شب عمليات کربلاي 5 مي‌گفت: من از کوچه‌اي آمده‌ام که همه پدرها شهيد شده‌اند و من به فرزندانشان قول داده‌ام، يا راه کربلا را باز مي‌کنم و يا شهيد برمي‌گردم! محمد با اشک مي‌گفت: اگر جنگ سخت شد و خواستم به دشمن پشت کنم، به پايم تير بزنيد که برنگردم و جلوي بچه‌هاي شهدا سرافکنده نشوم! .........در ادامه مطلب بخون

ادامه نوشته

عکسهای گوگوش با شجریان  عکسهای بد ترش را در ارشیوم بگرد سال قبل  ******بقیه از  نشریه پرتو

آقايان روحاني و عارف! به اين تصاوير نگاه کنيد

آرزوی مردم ایران در لحظه افطار !؟+تصاویر

آرزوی مردم ایران در لحظه افطار !؟+تصاویر عکسهای گوگوش با شجریان  عکسهای بد ترش را در ارشیوم بگرد سال قبل  ******بقیه از  نشریه پرتو

دومين مناظره کانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با طرح مباحث مختلفي در خصوص مسائل فرهنگي و اجتماعي کشور با حضور 8 کانديداي اين انتخابات برگزار شد.

در اين بين، بيان نظرات کانديداها درباره مشکلات و معضلات فرهنگي و همچنين مصاديق بيان شده از سوي برخي از آنان نشان، ناآشنا بودن اين افراد با مقوله‌اي به نام فرهنگ و فاصله شديد آنان با فرهنگ انقلاب اسلامي است دو کانديداي جريان اصلاحات و کارگزاران در طول مناظره به بهانه‌هاي مختلف، سعي در استفاده از نام شجريان نمودند؛ به گونه‌اي که در همين خصوص آقاي روحاني از شجريان به عنوان سفير فرهنگي ايران نام برد و آقاي عارف هم گفت: بايد باور کنيم هيچ راهي جز اعتماد به اهالي فرهنگ و هنر نداريم. بايد اجازه بدهيم اصحاب فرهنگ و هنرمان خلق آثار کنند. ربناي استاد شجريان ببينيد چه تاثير فرهنگي در جامعه داشته. همه خانواده‌ها آرزو مي‌کنند روزه خود را با اين صدا افطار کنند! بايد پيشخوان فرهنگي يعني کالاهاي فرهنگي فراوان و با کيفيت بالا را خلق کنيم. تا با تهاجم فرهنگي مقابله کنيم. بايد توليد داشته باشيم. البته با کيفيت بالا. اگر بتوانيم نظام صنفي را بر توليدات فرهنگي حاکم کنيم، در جهت ارتقاي فرهنگ دينيمان گام‌هاي اساسي برمي‌داريم. حال با اين اظهارت و با کمال تاسف بايد از آقاي روحاني و عارف سوال کرد: آقايان! آيا واقعا همه آرزوي خانواده‌هاي مسلمان و روزه دار ايراني اين است؟! آيا واقعا آرزوي خانواده شما اين است؟ چرا اينقدر نسبت به فرهنگ والاي اسلامي و ايراني توهين صورت مي‌گيرد و شخصي که هميشه با معيارهاي اسلامي زاويه داشته است امروز او را به عنوان الگو و يک آرزو آن‌هم درناب‌ترين زمان يک مؤمن معرفي مي‌کنيد؟!

گفتني است محمدرضا شجريان در طي سال‌هاي اخير مواضع سخيفي عليه اسلام و نظام اسلامي گرفته است؛ از جمله به گزارش پايگاه اطلاع‌‌رساني جام نيوز وي در گفت‌و‌گو با راديو صداي آمريکا گفته بود: «به طور کلي اين نظام و اين حکومت ذاتا مي‌خواهد همه چيز در اختيارش باشد، اين نظام مي‌خواهد همه چيز را به طور صد درصد زيرسلطه خود داشته باشد و اگر يک بخشي از حکومت نخواهد که با آن‌ها باشد همه آن بخش زير سؤال مي‌رود و مي‌گويند که اين مورد دارد و جلويش را مي‌گيرند و اگر يک نفر پايش را از گليم خود درازتر کند از نظر آن‌ها مشکلات زيادي سر راهش قرار مي‌دهند، اين‌ها هرگز با هنر کنار نمي‌آيند، هرگز و هرگز!!! همچنان که در طول 1400 سال با هنر کنار نيامدند، باز هم نخواهند آمد، موسيقي هم مانند خيلي از هنرها نمي‌تواند در خدمت اين‌ها باشد.»

شجريان با اين اظهارات نشان داد که ابراز نارضايتي او از نظام 33 ساله جمهوري اسلامي، بهانه‌اي بيش نبوده و مشکل اصلي او با اساس اسلام به عنوان يک مکتب آسماني است. شجريان با تصريح به «کنار نيامدن 1400 ساله با هنر» انگشت اتهام را به سمت اسلام مي‌گيرد و پرده از درونيات خود بر مي‌دارد.گويا اسلام‌ستيزي، يک بيماري واگيردار در جبهه مخالفان جمهوري اسلامي ايران است که به محض خروج از کشور عود مي‌کند؛ از کفريات گنجي و حقيقت‌جو و شيرين عبادي و سروش و. .. بگيريد تا اين اواخر که افاضات محمدرضا شجريان هم به آن‌ها اضافه شد.

دشمن همیشه نقاط قوت را میزند

کشف محموله سی‎دی «آژیر قرمز» با محتوای تخریب جلیلی


روز گذشته محموله‎ای محتوی تعداد زیادی سی‎دی تخریبی انتخاباتی که برای توزیع آماده شده بود، توقیف شد.
به گزارش رجانیوز، این سی‎دی‎های تخریب با عنوان «آژیر قرمز» از سوی ستاد یکی از نامزدهای انتخاباتی که سابقه طولانی در امر کاندیداتوری دارد، آماده شده است.

بر اساس گزارش خبرنگار ما، در این سی‎دی با تقطیع تصاویر سخنرانی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و مونتاژ آن با تصاویری از فیلم‎ها و سریال‎های معروف، چهره‎ نامزدهای مذکور تخریب شده است.

این گزارش حاکیست بیشترین حجم تخریب‎های مذکور علیه دکتر جلیلی سازماندهی شده و در ادامه برخی دیگر از نامزدهای اصولگرا و همچنین مهندس غرضی نیز مشمول این تخریب شده‎اند.

 روحانی در اتاق گریم  خجالت دارد واقعا ابروی عبا و قبا را بردی شیخ

دشمنان دكتر جليلي را بهتر بشناسیم

دشمنان دكتر جليلي را بهتر بشناسیم پرتو موشته /خرداد ۹۲


پايگاه 598: از ابتدای انقلاب تا کنون همیشه در برهه های مختلف شاهد ائتلاف گروه های مختلف ضد انقلاب با رسانه های غربی در حمله و تخریب چهره های انقلابی بوده ایم، تخریبی که با گذشت بیش از سی سال از انقلاب تبدیل به شاخصی برای مردم ایران در انتخاب اصلح گردیده است.
همزمان با ثبت نام سعید جلیلی موج عظیمی از تخریب این کاندیدای انقلابی در رسانه های بیگانه به راه افتاد، به طوری که روزنامه های صهیونیستی نیز از این غافله جا نمانده و همه روزه مطالبی را علیه این چهره انقلابی منتشر نمودند. حمله گروهک های سلطنت طلب، منافقین، جنبش سبزی و فرقه های مختلف معاند نظام از دیگر موارد آن می باشد که پایگاه 598 تنها نمونه هایی را از هزاران مطالب تخریبی منتشر شده در رسانه های معاند جمهوری اسلامی می باشد.

حال با نگاهی بر نوع حجم و نوع تخریب های صورت گرفته می توان منشاء خط تخریب علیه سعید جلیلی را بخوبی شناسایی نمود که نمونه های از این تخریب ها در ادامه می آید:



* ابراهیم نبوی(ضدانقلاب خارج نشین): باید به هر قیمت شده مانع روی کار آمدن موجود خطرناکی مانند سعید جلیلی و یا نامزدهایی مشابه او شویم.

* مسعود بهنود(روزنامه نگار فراری و کارشناس BBC) : مصمم هستم مانع رییس جمهور شدن جلیلی شوم.

* علیرضا نوری‎زاده(ضد انقلاب و کارشناس شبکه VOA): ریاست جمهوری جلیلی برای ما فاجعه‌ است.

* اکبر گنجی(ضد انقلاب فراری): با رئیس‌جمهور شدن جلیلی چه از ایران باقی می‌ماند؟


لینک دانلود پوستر(سایز اصلی)

* سارا زرتشت(فعال رسانه ای ضد انقلاب) در سایت جرس: سعید جلیلی بسیار خطرناک است.

* حسن فرهنگی(فعال سیاسی ضد انقلاب): مقاومت یعنی به استقبال جنگ رفتن که سعید جلیلی قصد آن را دارد.

* یورونیوز: جلیلی در برابر غرب ایستادگی خواهد کرد.

* ان بی سی نیوز: سعید جلیلی، محافظه کار تندروی نزدیک به آیت الله خامنه ای، کسی است که با رویه ی خود تا کنون اجازه نداده است تا مذاکرات با نتیجه مطلوب دنبال شوند!"

* روزنامه صهیونیستی جروزالم پست: نفوذ جلیلی در مذاکرات هسته ای، وی را به عنوان گزینه ای معرفی می کند که احتمال ریاست جمهوری وی نیز برای غرب دلهره آور است.

 

روایتی از نقش دکتر جلیلی در مهار نابسامانی بازار ارز

تسنیم: را برای حدود هفته بعد هماهنگ کردم؛ آن‌هم از طریق یک واسط. ولی روز قبل از مصاحبه خبردار شدم آقای بخشی کارشناس اقتصادی و عضو کارگروه اقتصادی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که قرار بود با وی مصاحبه بگیرم، تصادف کرده است و به‌جای وی یکی دیگر از همکارانش در خصوص اقدامات اقتصادی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مصاحبه می‌کند.

همراه با فیلم‌بردار مقابل در دبیرخانه شورا می‌روم‌ اما با اینکه قرار بود با نگهبانی از قبل هماهنگ شود، نگهبان می‌گوید که چیزی هماهنگ نشده است. دوباره که تماس می‌گیرم، متوجه می‌شوم که گویا همکار آقای بخشی قرار مصاحبه را از یاد برده و شورای امنیت را ترک کرده است و این شد که دوباره مزاحم آقای بخشی شدیم و او هم با سختی زیاد خود را به محل مصاحبه رساند.

با آقای بخشی داخل شورا شدیم و مصاحبه را شروع کردیم؛ آن هم با این شرط که نه عکس بگیریم و نه فیلم‌برداری کنیم.

متن زیر مشروح مصاحبه خبرگزاری تسنیم با رضا بخشی عضو کارگروه اقتصادی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی است:

تسنیم: به‌عنوان سؤال اول، با توجه به وظیفه شورای عالی امنیت ملی، دبیرخانه این شورا چه اقداماتی را برای مقابله با تحریم‌ها داشته است؟

بخشی: بسم اللّه الرّحمن الرّحیم. برای مقابله با تحریم، مرکزی در کشور ایجاد شده است که نقش رصد، پیگیری و راهبری برای مقابله با تحریم را دارد که ستاد مرکزی آن در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مستقر شده است. به‌عبارت دیگر به‌دلیل بعد امنیتی که این تحریم‌ها برای کشور دارد و بحث‌های محرمانه و سرّی آن، در تقسیم کاری که در کشور صورت گرفته است، بخش رصد و راهبری آن به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی واگذار شده است. وزارتخانه‌های اقتصادی و سایر دستگاه‌های مرتبط با این دبیرخانه همکاری کامل و ارتباط تنگاتنگی دارند تا این دبیرخانه بتواند راه‌کارها و راه‌حل‌های مقابله با تحریم را طراحی کند.

***ورود سعید جلیلی به موضوع مقابله با تحریم‌ها***

وظیفه اصلی این ستاد تصمیم‌گیری قانونی درمورد بحث تحریم‌هاست، یعنی اگر تحریمی صورت گرفت و با سازوکارهای موجود نتوانیم با این تحریم مقابله کنیم و برای مقابله با این تحریم‌ها نیاز بود که یک قانونی وضع شود، این ستاد اقدامات لازم را انجام می‌دهد. زمانی تحریم‌ها تشدید شد و ما مشاهده کردیم که دشمن وارد مرحله تحریم‌های جامع و یا به قول خود آنها فلج کننده شد. قبل از این در برخی حوزه‌های محدود مثلا حوزه‌هایی مانند هسته‌ای و یا نظامی را تحریم کرده بودند ولی دشمن تقریبا از دو سال پیش به صورت فراگیر در اکثر حوزه‌های اقتصادی و بانکی، بیمه، نفت حمل و نقل و کشتیرانی وارد شد که سبب شد در این دو سال اخیر فشار زیادی در این حوزه‌ها به کشور بیایید و از طرفی با توجه به اختلافات سیاسی که در دولت بوجود آمد، باعث شد مدیریت اقتصادی به اصطلاح شُل شود و این دو عامل تشدید تحریم‌ها و اختلافات سیاسی دولت که باعث می شد ‌انسجام تصمیم‌ها در مقابله با تحریم‌ها از بین برود، سبب شد ‌شخص دبیر شورای عالی امنیت ملی از یک سال و نیم پیش با تشکیل جلسات هفتگی، شخصا به این بحث مقابله با تحریم‌ها ورود پیدا کند.

این جلسات هر هفته با حضور وزرای اقتصادی و نمایندگان دستگاه‌های امنیتی و سه قوه برگزار می‌شد که ریاست آن بر عهده دبیر شورا بود که این جلسات در مواقعی تا چهار ساعت بحث بر روی مسایل مربوط به تحریم‌ها طول می‌کشید و این نشان می‌دهد ‌شخص دبیر شورا از حدود یک و نیم سال پیش شخصاً در حوزه تصمیم‌گیری و طراحی راه‌های مقابله با تحریم‌ها ورود پیدا کرده است و در قبل از این هم تمامی گزارش‌های جلسات کارشناسی به صورت مستقیم برای وی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی که باید از تصمیمات اطلاع داشته باشد، ارسال می‌شد.

***جلیلی از صفر تا صد تحریم‌ها اطلاع دارد***

اگر در کشور سه الی چهار نفر وجود داشته باشند که از صفر تا صد بحث تحریم‌ها اطلاع داشته باشند، دبیر شورای عالی امنیت ملی یکی از این سه الی چهار نفر است که این یکی از امتیازات جلیلی است و وی می‌داند که بحث تحریم‌ها چه کار سنگین و پیچیده‌ای است و شاید علت اینکه در شعارهای انتخاباتی خیلی وعده نمی‌دهد، این باشد که وی می داند در این بخش چه خبرهایی است و عرصه، عرصه سختی است و بحث تحریم‌ها بسیار پیچیده است و چه فضای سختی در مقابل رییس‌جمهور آینده است و کسی که به این مسایل آگاهی دارد، می‌داند که نباید به مردم وعده‌هایی را داد که در واقعیت این وعده‌ها قابل اجرا نیست.

تسنیم: بحث اقتصاد مقاومتی چگونه مطرح شد؟

بخشی: حضرت آقا در سه سال پیش در یکی از سخنرانی‌ها به این مورد اشاره کرده بودند و بعد از اینکه تحریم‌ها تشدید شد، باعث شد که شورای عالی امنیت ملی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و یا بهتر بگویم مقاوم‌سازی را دنبال کرد. مقاومت شاید کمی جنبه انفعالی داشته باشد، یعنی آنها در حال اعمال فشار هستند و ما نیز تحمل می‌کنیم ولی جنبه فعال آن که مد نظر شورای عالی امنیت ملی بود، این است که ما یک سری آسیب‌هایی در اقتصاد خود داریم و دشمن نیز از همان آسیب‌ها استفاده کرده است ولی هدف اقتصاد مقاومتی این است که این آسیب‌ها حتی اگر تحریم‌ها هم نباشد، برطرف شود.

یعنی اگر تحریم‌ها هم وجود نداشت، از سال‌ها قبل تصمیم گرفته بودیم اقتصاد خود را بدون نفت کنیم که این در برنامه چهارم توسعه به صورت قانون آمده بود و دولت موظف بوده که طبق برنامه چهارم توسعه از ابتدا تا انتهای برنامه چهارم بودجه خود را از نفت جدا کند که متاسفانه این کار را نکرده است و این باعث شد زمانی که دشمن نفت را تحریم می‌کند، بودجه دولت با کسری مواجه شود و این در حالی است که اگر در پنج سال برنامه چهارم بودجه بدون نفت را محقق کرده بود، امروز با تحریم نفت مشکلی جدی نداشتیم بنابراین اقتصاد مقاومتی می‌گوید ما این آسیب‌هایی که ذکر کردم را از بین ببریم. مثلا در بحث تجاری هم از این آسیب‌ها وجود دارد.

***باید زودتر از چینی‌ها دلار را از مبادلات تجاری حذف می‌کردیم***

ما در بحث تجاری چه آسیب‌هایی داریم؟ عمده تجارت ما با دلار بوده است و این در حالی است که کشورهای دیگر مانند چین با کشورهای مختلف قرارداد می‌بندند که دلار را از مبادلات تجاری خود حذف کنند، یعنی چین با کشورهای دیگر قرارداد می‌بندد که از این به بعد دلار را از مبادلات خود کنار بگذارند و به جای آن پول چین که پول معتبری است یا پول دو طرف را به صورت همزمان مورد استفاده قرار دهند و شاید بالغ بر بیست کشور با چین چنین قراردادی را بسته باشند. دلیل این اقداکم آن است که در سال‌های اخیر دنیا با بحران اقتصادی مواجه شده و ذخایر ارزی کشور چین که براساس دلار بود، ضرر بسیاری متحمل شد، بنابراین چین این انگیزه را پیدا کرد که به تدریج به سمت جایگزینی دلار حرکت کند که این تصمیم سبب شد، این کشور وابستگی خود به دلار را در تجارت‌هایش کاهش دهد.

ما خیلی زودتر از چینی‌ها باید این کار را انجام می‌دادیم یعنی اگر چینی‌ها به دلیل منافع اقتصادی خود چنین تصمیمی گرفتند ما باید هم بخاطر دلایل اقتصادی و هم بخاطر دلایل راهبردی چنین اقدامی را انجام می‌دادیم، چون نمی‌شود در حوزه سیاست خارجه و در مسایل استراتژیک با امریکا مقابله کنید ولی در حوزه تجاری وابسته باشید. ما می‌توانستیم جلوی این وابستگی را بگیریم که در این سی سال گذشته به این بحث توجهی نشد و این وابستگی در حوزه تجارت ایجاد شد و ما نیز از همین حوزه تحریم شدیم، یعنی گفتند شما دیگر حق معامله با دلار و یا یورو را ندارید.

الان این ضرورت احساس شده و خوشبختانه طرح‌های خوبی در شورای امنیت طراحی شده است ولی درعین حال این کار کمی سخت است. به دلیل اینکه وقتی دشمن به بخشی ورود پیدا می‌کند و یک شوک را اعمال می‌کند و شما هم می‌خواهید شوک داخلی را مدیریت کنید و به دنبال راه‌حل‌های جایگزین بگردید، یک فشار سنگین بر روی دستگاه‌ها می‌آید که طبیعتا دستگاه اجرایی ما به دلیل ساختاری که دارد، باعث شده کار کمی با سختی دنبال شود. اقتصاد مقاومتی می‌گوید ما این آسیب‌ها در حوزه ارز، معاملات تجاری و نفت را شناسایی کنیم. در حوزه تجارت مثالی بزنم، ما بیشترین تجارت ما با کدام کشور است؟

***50 درصد واردات ما از امارات صورت می‌گیرد***

تسنیم: چین؟

بخشی: نه، از طریق تولید کالا چین بیشترین میزان را دارد، ولی ما تقریبا پنجاه درصد واردات خود را از کشور امارات و مخصوصا از بندر دوبی انجام می دهیم. خیلی عجیب است که دوبی و امارات هیچ کالای را تولید نمی‌کند اما کشور ایران با این وسعت و بزرگی، پنجاه درصد نیاز خود را از این کشور برطرف می‌کند و به اصطلاح اماراتی‌ها این یک Reexport است، یعنی کالا در چین تولید شده و به امارات حمل می‌شود و دوباره از امارات به ایران صادر می‌شود و این وابستگی خیلی عجیب است.

***نقش امارات در افزایش قیمت دلار در ایران***

پنجاه درصد وابستگی شما به کشوری است که مدعی جزایر سه‌گانه است. این یک آسیب است و اماراتی‌ها هر وقت بخواهند یا با یک اشاره آمریکا می‌توانند جلوی این واردات را بگیرند و به یک‌باره یک‌سری از کالاها در کشور کم‌یاب می‌شود که این اتفاق هم افتاد، یعنی آمریکایی‌ها رفتند به امارات گفتند که این کانال صادرات به ایران را قطع کنید و اماراتی‌ها هم قطع کردند و به محض اینکه این کانال از بین رفت، ما در داخل دچار شوک شدیم؛ از طرف دیگر تمام تجار ما دفاتر بازرگانی خود را در دبی مستقر کردند و تمام معاملات مالی و اقتصادی آنها در دوبی انجام می‌شود یعنی این مسئله مانند یک لوله آبی است که به کشور ما وصل است و آنها هر وقت بخواهند می‌توانند پیچ این لوله را سفت و یا شل و قطع بکنند.

اصلا با تحریم کاری نداریم و از نظر راهبردی نباید پنجاه درصد نیاز کشور از یک کشور کوچک حاشیه خلیج فارس صورت گیرد و این خود یک آسیب است که متاسفانه سی سال ادامه داشته. اولین شوک ارزی ما در زمستان سال 90 بود که دلار از حدود 900 به 1200 تومان آمد و آن شوک بخاطر اقدام امارات بود که تجار ما را محدود کردند.

تسنیم: چرا واردات ما به دوبی محدود شده بود؟

بخشی: ببینید بندر دوبی تسهیلات خیلی خوبی ایجاد کرده که ما هم در بندرعباس و بندر چابهار باید این تسهیلات را ایجاد کنیم. بندر چابهار بهترین و مناسب‌ترین موقعیت بندری را در کشورهای منطقه دارد که همه کارشناسان اقتصادی منطقه، این نظر را دارند چون نزدیک‌ترین بندر به آب‌های آزاد است و کشتی‌های بزرگ و اقیانوس‌پیما به این بندر آمده و بار‌های خود را تخلیه می‌کنند و کالا از این بندر وارد قایق‌های کوچکتر شده‌ و به کل منطقه توزیع می‌شود، چون ما نتوانستیم چابهار را توسعه دهیم، کشتی‌های اقیانوس‌پیما این مسیر را طی می‌کنند و به دوبی می‌روند و آنجا تخلیه صورت گرفته و دوباره از آنجا به ‌کشورهای منطقه صادر می‌‌شود و این درحالی است که این کشتی‌ها می‌توانند مسافت کمتری را طی کنند و در چابهار بار خود را تخلیه کرده و از آنجا دوباره به کشورهای منطقه مانند کویت و عراق و افغانستان صادر شود و با توجه به اینکه توسعه چابهار که جزو برنامه‌های اقتصادی دولت‌های گذشته بوده به درستی اجرایی نشده و نه تنها ما از این ناحیه ضربه خوردیم، بلکه کشور دوبی با جذب سرمایه ایرانی‌ها هم بخش مسکن خود و هم بخش تجارت خود را ساخت و در مقابل چابهار و بندرعباس و بندر امام خمینی توسعه نیافته و خالی و بدون امکانات باقی ماندند.

***اقتصاد مقاومتی راه مقابله با وابستگی راهبردی***

از این آسیب‌ها در اقتصاد ما بسیار است و اگر قرار باشد که این آسیب‌های راهبردی را بشماریم، بالغ بر 10 مورد خواهد شد و اگر بتوانیم با طرح‌های خوب و جایگزین از این آسیب‌ها عبور کنیم، تقریبا تا هفتاد درصد جلوی تحریم‌ها گرفته می‌شود و آن سی درصد هم قابل چشم‌پوشی است و چون این اتفاقات صورت نگرفته بود، سبب شد ‌ما دچار یک شوک و بحران شویم و تا بیاییم ‌مدیریت بحران کنیم، فرصت و وقت از دست همه می‌رود و تمام وقت مدیران صرف مدیریت بحران می‌شود و اعتماد مردم سلب می‌شود.

پس اقتصاد مقاومتی رفع این نقاط آسیب است و یک نوع مقاوم‌سازی در اقتصاد است و حتی اگر هم تحریم نبودیم باید این اقدامات صورت می‌گرفت و فلسفه اقتصاد مقاومتی این است که اگر تحریم هم نباشیم، این آسیب‌ها باید برطرف شود کما اینکه کشورهای دیگر این کار را انجام داده و نقاط ضعف خودرا پوشانده‌اند و در جایی وابستگی راهبردی بوجود نیاورده‌اند.

شما آلمان، آمریکا، چین و ژاپن را نگاه کنید. هیچ نقطه وابستگی راهبردی را نگذاشته‌اند. وابستگی راهبردی یعنی چه؟ یعنی شما یک ابزاری را به کشور رقیب بدهید که آن کشور با آن ابزار بر علیه شما استفاده کند. هیچ کشوری چنین ابزاری را در اختیار کسی نمی‌گذارد، یعنی آمریکا نمی‌آید تمام نفت خود را از عربستان وارد کند. چرا؟ چون این یک خطر است و ممکن است پادشاه عربستان تصمیم بگیرد و جلوی صادرات نفت به آمریکا را بگیرد که این سبب ایجاد یک بحران در آمریکا می‌شود. شما به آمار واردات نفت امریکا از عربستان نگاه کنید، ده درصد واردات نفت آمریکا از عربستان است.

آمریکا هیچ‌وقت نمی‌آید هفتاد درصد نیاز نفت خود را از یک کشور وارد کند در حالی که می‌تواند بخش مهمی از نیاز خود را از عربستان تامین کند ولی این کار را انجام نمی‌دهد و فقط 10 درصد از نیاز نفت خود را از عربستان و 10 درصد را از ونزوئلا و … خریداری کرده و نیاز خود را در کشورهای مختلف پخش می‌کند در این‌صورت هیچ کشوری نمی‌تواند از این صادرات نفت به آمریکا به عنوان ابزار قدرت بر علیه آمریکا استفاده کند و مثلا بگوید که آقای امریکا! اگر فلان کار را برای من انجام ندهی، من به تو نفت نمی‌فروشم و چون مقدار صادرات نفت کم است، هیچ کشوری نمی‌تواند چنین اهرم فشاری را استفاده کند و آمریکا سریع می‌تواند این مقدار را از کشور جایگزین دیگری تهیه کند و این‌گونه برنامه‌ریزی‌ها در همه کشورها وجود دارد و متاسفانه در کشور ما وجود نداشته است که نمود آن واردات پنجاه درصد نیاز خود از کشور امارات است. برای ایران زشت است که کشوری به این بزرگی که این همه بندرگاه‌های بزرگ دارد ولی با این حال پنجاه درصد کالاهای خود را از دبی تهیه کند.

از یک سال و نیم پیش دبیر شورای عالی امنیت ملی به تبیین استراتژی اقتصاد مقاومتی پرداخته و با فعال‌سازی بدنه دانشگاهی بر روی بحث اقتصاد مقاومتی در این راستا گام برداشت و شما نمونه رسانه‌ای آن را در همایش اقتصاد مقاومتی که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، دیدید که سخنران افتتاحیه آن برنامه خود دکتر جلیلی بود.

بعد از جلسات متعدد دبیرخانه به این نتیجه رسید که ما باید در حوزه‌های راهبردی یک طراحی‌های جدیدی داشته باشیم و اگر جلوی آسیب‌های راهبردی را نگیریم، نه تنها دشمن بلکه کشور‌های رقیب هر روز می‌توانند به ما آسیب بزند. امروز ما در دنیای رقابت قرار داریم و یکی امتیاز می‌دهد و دیگری امتیاز می‌گیرد و اگر شما بخواهید این همه ابزار وابستگی را در اختیار کشورهای دیگر بگذارید، این کشور‌ها مدام در تعاملات جهانی از این ابزارها استفاده کرده و از شما امتیاز می‌گیرند و اگر بحث بخواهیم به یک کشور تاثیرگذارتبدیل شویم، باید این وابستگی‌ها را برطرف کنیم.

تسنیم: این بالا رفتن قیمت دلار طبیعی بود یا اینکه یک عده‌ای خواستند به بالا رفتن قیمت ارز دامن بزنند؟

بخشی: یک بخشی از این افزایش قیمت طبیعی بود، ولی در زمانی که چنین بحران‌هایی رخ می‌دهد، افرادی هستند که در جهت منافع خود می‌خواهند از این فضا استفاده کنند و در این جا سهمی از این اتفاقات مربوط به تحریم‌ها بود و سهم دیگر نیز بخاطر سوءاستفاده‌های این افراد و سوءمدیریت در داخل بود اما نکته‌ای که مهم است، این است که شما در شرایط بحران خوب بتوانید مدیریت کنید و زود یک عکس‌العمل مناسب از خود نشان دهید و اگر دقایق و ساعت‌هایی را از دست بدهید، آن بحران اثرات منفی خود را در اقتصاد کشور و اعتماد مردم می‌گذارد و فرقی نمی‌کند، حتی اگر آن بحران چند روز باشد. پس در یک جمع‌بندی اقتصاد مقاومتی رفع آسیب‌های راهبردی است و رفع این نقاط آسیب هم به این معنی نیست که اگر تحریم‌ها برداشته شد، ما کاری به این نقاط ضعف نداریم، بلکه از نظر منطقی باید این نقاط آسیب اقتصادی برداشته شود و ما نباید در حوزه‌های راهبردی وابستگی داشته باشیم و در این مورد مثال زدم که آمریکا 10 درصد از نیاز نفت خود را از عربستان تامین می‌کند.

تسنیم: به غیر از کنترل نرخ ارز چه مباحثی در اقتصاد مقاومتی تعریف شده است؟

بخشی: بهتر است من در مورد عملکرد دبیرخانه کمی متمرکزتر شوم. دبیرخانه هم از نظر رصد فعالیت‌های تحریم که دشمن در حال چه فعالیت‌هایی است و هم از جهت تصمیم‌گیری و تصویب قوانین مورد نیاز در مورد مقابله با تحریم‌ها متمرکز‌ترین نهاد کشور در بحث تحریم است و دبیر شورا به صورت جدی به این بحث وارد شده است.
ادامه مطلب را بزن لطفا ..........
ادامه نوشته

خدا عادلانه رزق و روزی را بین مردم ارسال کرده اما وسط را دزدانی هم هست که انسانند و اراده دارند که دزد باشند یا خیر لذا وقتی تقوا ندارند فطرت انسانی ندارند از اراده اش که نعمت بزرگ انسان است در جهت دزدیدن حق مردم  استفاده می کند و چوت حرص و ولع دارد به وطن خودش بسنده نمی کند می خواهد همه دنیا را ببلعد لذا افریقایی که خودش معدن طلا دارد وضعش این میشود چون امریکا را در خا نه شان راه دادند و از اراده شان برای مبارزه با دزد استفاده نکردند که بیرونش کنند 

 و امریکا فیلم از فقز لذت ببر تو نمی توانی تغییر بدهی پس بر فقر عادت کن را می سازد

 ۵۰ سال پهلوی در ایران حکوت کرد  وضع ایران همینطور بود مردم در زاهدان ملخ می خوردند تا گرسنه نمانند از بی بهداشتی کچل میشدند

 ایا اب یا لوله اب اختراع نشده بود که حمامهای تمیز شخصی نگذارد مردم کچل شوند ؟ اما چون پ.ل نفت به جیب ما نمیرفت   لوله بود اب بود لوله کش بود برق و تلفن هم اختراع شده بود اما مردم پولی نداشتند که حمام در منزل بسازند   حالا هی بگویید ان زمان با ۵۰ هزار تومان مردم خانه می خریدند با ۱۸ هزار تومان یک پیکان می خریدند خوب همان ۱۸ تومان ایا در جیب همه بود ؟ اگر بود چرا انگشت شمار بودند کسانی که در منزلشان حمام تلفن و ان پیکان را داشتند هان ؟ نگو علم پیشرفت کرده نه اقا من که نمیگم مبایل میگم تلفن خلاصه بعد از انقلاب که امریکا را بیرون کردیم نفت ما  را خودمان خوردیم حالا همه چی داریم سازمان ملل امار داده که رفاه مردم ایران قبل و بعد انقلاب درست عکس شده

 قبل ۴۶ درصد فقیر ۱۶ درصد رفاه داشتند بعد از انقلاب ۱۴ درصد رفاه ۱۶ درصد فقیر

  حالا چرا مردم بیشتر از قبل انقلاب می نالند

 جواب من اینه چون

 مردم نفت را خوردند به دهنشان مزه داد لذت بردند مزده رفاه شیرین بود لذا بعضی ظرفیت و جنبه این همه رفاه را نداشتند لذا روز به روز پر توقعتر شدند  و حالا مشکل نداشتن پول نیست نداشتن     قناعت است و بس  اخه چشم و همچشمی ها شروع شده میخاد یه روزه لوستر یک ملیون تومانی بر سقف خانه داشته باشد و ماشین ۶ ملیاردی در خانه اخیرا شنیدم در تهران ماشین ۶ ملیاردی  هم وجود دارد خوب انها بی تقوایانند و بی جنبه هایی که درد همدردی با هم وطن ندارند پس مواظب رای دادنها باشیم مرد معادل درد بیاید همدرد درد و همرنگ درد یعنی جلیلی بیاید تقوایش نمی گذارد که پراید او ۲۰۶ بشود یا ... بالاتر  رای به او بدهیم تا امریکا را به خانه راه ندهد دوباره ایران افریقا شود و ملخ بخوریم

.  

قانون مندی   امام راحل (ره )

 یکی از نزدیکان امام خمینی ره می گوید در فرانسه که بودیم و امام مدت تبیعیدش را می گذراندند یک روزی بنا  بر ضرورتی  لازم شدقربانی کنیم ولی  بعدا متوجه شدیم که قانون ذبح گوسفند و قربانی  فرانسه  طوری بوده که جز  در کشتارگاه  این عمل  ممنوع بوده وقتی  امام ره متوجه شدند  که رعایت قانون فرانسه  در ذبح ان نشده و در کشتارگاه  انجام نگرفته از خوردن  گوشت ان  گوسفند  میل نفرمودند . این خود بیانگر این  است که فردی که مجتهد و مرجع  تقلید شیعیان است و  مدعی تقوا و ایمان به خدا ست   بیشتر از  هرکس  دیگر  خود را ملزم به رعایت قانون و نظمی که مولی  علی ع  امر فرموده  می داند و محال است کسی با  تقوا باشد منظم باشد اما خلاف قا نون کشوری عمل کند که انجا زندگی میکند .  لذاست که بنده معتقدم علی ع با  وصیتی که موقع شهادتش به فر زندانش  و همه شیعیان  نموده   در اصل   مهندسی  ترسیم  خط حرکت به سمت خدا نموده و مهندسی زندگی سالم و لذتبخشی نموده که در  ان هیچ بی عدالتی و ظلمی نخواهد بود چرا که صفاتی چون

 ظلم خیانت  بی رحمی حسادت  بد باطنی بد خواهی  هوس پرستی  حب  ریاست  حب الدنیا  قتل نفس  بیکاری و سر بار دیگران بودن  دروغ و جنایت و رزیلتهای دیگر با داشتن تقوا مغایرت دارد و در  دعای شماره هشت  کتاب ارزنده صحیفه سجادیه  امام سجاد  ع 41 صفت رزیله که عامل بسیاری از اسیبهای فردی و اجتماعی هر  جا معه ای می باشد را بیان نموده و از هر کدام یک به یک به خدا پناه برده است که در شماره بعدی  نشریه  به این دعا و بررسی این اسیب شناسی بزرگ و روانشنا سا نه امام سجاد  ع خواهم پرداخت .

 بیایید   دو اصل اساسی قا نون حرکت به  سمت خدا را یعنی تقوا و نظم را سر لوحه زندگیمان قرار بدهیم  .

 

هنری بهتر از این

 دوستا ذکر یا مدبر الامور یا مقلب القلوب را زیاد بگید و به روح شهدای هسته ای قران و صلوات نذر کنیم 

 تا دسیسه ها نثی بشه و جلیلی رای بیاره نقاط قوت او را  رنگ ضعف می دهند چون  می خواهند او نیایید از اینکه امریکا متحد شده که او را تخریب کند و او نیاید بدانید که جلیلی نقطه قوت ماست و الا دشمن به او حمله نمی کرد 

 دلها دست خداست رای ها دست خداست همه با ذکر یا مقلب القلوب  از خدا می خواهیم صادقترین قلبها که خودش گفته یا حبیب قلوب الصادقین ریاست جمهور شود   روزهایی که دور اول احمدی بود در همه ایران  دشمن داخلی منتشر کرد که احمدی خوب است اما رای نمی اورد  تا حدی که دوستان او هم باور کرده بودند نماینده شهرمان هم باور کرد و  مردم را  با همان حرف متاسفانه  خواست رای ها را تعدیل کند به سمت لاریجانی

 اما  من  بین خانمها فریاد زدم که اقا این یک تخریب است اما او متوجه نبود که دشمن با سلاح نظر سنجی جلو امده بود همه جا جاز دند که رای ها را هدر ندهید احمدی عالی است اما نظر سنجی نشان داد رای نمی اورد اما من  اطلاعیه یا خدا یا خرما را در شهر نوشتم ومنتشر کردم  و بعضی مسخره مان کردند بعضی برایمان خواب  شایعه کردند گفتند خانم محد ث خواب دیده احمدی رای می اورد رفته به ستاد او

 اما دیدید که خدا قلبها را  به سمت احمدی صادقترین و اصلحترین ان وقت هدایت کرد  و الان هم چنین میشود

 گل تبلیغات رنگین را نخورید  بدانید از جلیلی صادقتر نیست خدا دارد چه غم دارد خدا رای ها را برای او ذخیره کرده   همه فقط دعا کنیم سازشکار با امریکا نیاید  چراغ سبزها روشن نشود و جلیلی بیاید الف: به اين گزاره ها توجه كنيد؛

 

به این سخنان اما دقت کنید  از کیهان در ۸۸ سردبیر


1- «حالا همه كشتي هايتان را هم بياوريد اينجا. همه طياره هايتان را هم بفرستيد اينجا. مسئله حالا غيرسابق است. ما اتكال به خدا داريم. ما براي اين جهان يك مدبر را مي دانيم هست. آنهايي كه تاكنون توجه نداشتند، خوب توجه پيدا كنند يك ملتي كه هيچ نداشت جز الله اكبر و- دشمنانش- همه چيز داشتند، چطور همه قوا را كنار زد و پيروز شد... جز اين بود كه يك دست غيبي در كار است... چه كسي هليكوپترهاي آقاي كارتر را كه مي خواستند به ايران بيايند ساقط كرد؟ ما ساقط كرديم؟ شن ها ساقط كردند، شن ها مامور خدا بودند... اين شن ها همه مامورند، تجربه بكنند باز... خداي تبارك و تعالي به شما وعده پيروزي داده است «ان تنصروا الله ينصركم» قدم هايتان را ثابت نگه داريد و مشت هاي گره كرده خود را كه مشت هاي الهي است حفظ كنيد و از هيچ ابرقدرتي نترسيد... ما راه خودمان را مي رويم و آن راه خداست» امام خميني(ره)، صحيفه، جلد 12 ص .380
2-
«من احساس مي كنم بسياري از مسائل بود كه بدون اين كه ما بفهميم انجام مي گرفت اين نبود جز اين كه خدا هدايت مي كرد. اين طور بود مسئله. الان هم عنايت خدا به شما و به اين ملت هست» صحيفه، جلد 19 ص .455
3- «اين انقلاب كشتي نوح است كه خدايش كشتيبان و پشتيبان است»
امام خميني(ره)... و رهبر معظم انقلاب درباره اين سخن حضرت امام مي فرمايند «اين نوح، همان امام زمان ارواحناله الفداء است».
4- «اين، من نبودم كه اين غلبه را نصيب شما كرد. اين خداي تبارك و تعالي بود... اين نيست الا اين كه دست غيبي در كار است. خداي تبارك و تعالي به وسيله امام زمان سلام الله عليه اين تحول را در مردم پديد آورد. از آن وقت يأس در من هيچ وقت نبوده است. از آن وقت، بسيار اميدوار شدم كه اين مطلب به پيروزي مي رسد». امام خميني، صحيفه، جلد 7 ص 54 و .55
5- «امروز هم يك عده اي مي گويند؛ آقا مگر مي شود در مقابل اين صف به هم پيوسته دشمنان مسلح به پول و زور و رسانه و اقتصاد و سياست همه چيز ايستاد؟ مگر مي شود پيش برد؟!... بله(مي شود). اين حرف ما نيست، اين حرف قرآن است. اگر براي خدا پا در ميدان گذاشتيد و ايستادگي كرديد، پيروزي قطعي است...لينصرن الله من ينصره... اگر نصرت خدا بكنيم، نصرت خدا با فكر كردن، اندوختن انديشه هاي ناب، مطرح كردن درست آن در عالم، پاي آن ايستادن، تدبير براي پيشرفت آن به كار بردن، در مقابل خطرات سينه سپر كردن... معناي لينصرن الله، اين است، يعني خدا حتما و قطعا نصرت مي كند... از خدا راستگوتر كيست؟» رهبر معظم انقلاب- بيانات روز سه شنبه 19 دي ماه جاري در جمع پرشور مردم قم.
ب:... و صدها نمونه ديگر از اين دست در كلام امام راحل(ره) و خلف حاضر او كه تماما برگرفته از آموزه هاي ناب اسلامي است و در همه آنها از وعده قطعي خداوند تبارك و تعالي بر حمايت هاي غيبي و ملكوتي از كساني تاكيد شده است كه به جاي گوشه گيري و كنج عافيت نشيني، با اتكال و اطمينان از نصرت الهي پاي در ميدان مي گذارند و بي واهمه از بود و نبود و يا سوداي سود اين جهاني، به دفاع از مظلومان و مستضعفان برمي خيزند و براي كوتاه كردن دست زورگويان از سرنوشت ملت ها پنجه در پنجه مستكبران مي اندازند و اين نگاه، صد البته، با نگاه منحرف و پلشت جرياناتي كه زير تابلوي ضد اسلامي «جدايي دين از سياست» به ظلم و ستم ستمگران تن مي دادند تفاوتي در حد و اندازه «تضاد» دارد. اين فرقه گمراه -يا خود را به گمراهي زده- دقيقاً دنباله رو همان طيف از قوم بني اسرائيل هستند كه به قول خداوند تبارك و تعالي وقتي حضرت موسي(ع) از آنان خواست كه به مقابله با طاغوت ستمگر زمان بروند در پاسخ گفتند «اي موسي! مادام كه جباران و ستمگران آنجا هستند، هرگز وارد آن شهر نخواهيم شد. ما اينجا مي نشينيم، تو و پروردگارت برويد و با آنها نبرد كنيد»! (آيه 24 سوره مباركه مائده)... جماعت مورد اشاره نيز، با اعتقادات انحرافي خود، از حضرت صاحب الزمان- ارواحنا له الفداء- انتظار دارند كه بيايد و نظام سلطه را براندازد تا آقايان از كنج عافيت و خلوت گرمابه و گلستان خود بيرون آمده و تفرج كنان وارد مدينه فاضله شوند! و حال آن كه سخن از نصرت قطعي الهي براي كساني است كه با اتكال به خدا و بي واهمه از كمي نفرات و تجهيزات، عليه طاغوت ها قيام مي كنند كه ج
هاد 33 ساله مردم شريف ايران اسلامي بارزترين نمونه مثال زدني آن است.
ج: در آموزه هاي كلاسيك علوم سياسي كه از رنسانس و حاكميت اومانيسم در غرب، تاكنون و همين امروزه نيز در دانشگاهها و مراكز آموزشي تدريس مي شود، وقتي نوبت به تعريف قدرت يك نظام و عناصر و فاكتورهاي تشكيل دهنده آن مي رسد،
از همه عوامل و مؤلفه هاي مادي قدرت نظير، توان نظامي، ميزان برخورداري از علوم و تكنولوژي، جمعيت، منابع زيرزميني، موقعيت جغرافيايي، ماشين جنگي و... ياد مي شود ولي از فاكتور و مقوله «نصرت الهي» كه نتيجه قطعي ظلم ستيزي و قيام به عدالت است و به عنوان يك قدرت برتر معادله و فرمول قدرت را به سود مردمان خداجوي تغيير مي دهد، نام و نشاني در ميان نيست و حال آن كه براساس مباني غيرقابل انكار علمي و بارها آزمون شده تجربي كه پيروزي انقلاب اسلامي، عبور از عقبه هاي سخت و نفس گيري نظير جنگ تحميلي، محاصره اقتصادي، جنگ شهرها، جنگ نفتكش ها، چالش هسته اي، پيدايش انقلاب هاي اسلامي در منطقه و... فقط چند مورد از صدها نمونه آن است، «نصرت الهي» نه فقط يكي از برجسته ترين و مؤثرترين عناصر تشكيل دهنده فرمول قدرت است، بلكه هيچ فاكتور ديگري از فاكتورهاي كلاسيك فرمول قدرت، با آن قابل مقايسه نيست. هست؟...
د: به قول حضرت امام- رضوان الله تعالي عليه- آنچه از نصرت الهي در پيروزي انقلاب اسلامي و ده ها پيروزي حيرت آور ديگر ديده ايم، فقط اندكي از بسيارهاست و... «من احساس مي كنم بسياري از مسائل بود كه بدون اين كه ما بفهميم انجام گرفت... اين نبود جز اين كه خدا هدايت مي كرد». بسياري از اين گونه نصرت هاي الهي هنوز بر ما پنهان است و فقط شماري از آنها بعد از وقوع كشف شده و حيرت همراه با شكر نعمت از سوي مردم خداجوي را در پي داشته است. شايد تعجب آور باشد كه فراواني نمونه هاي بعداً كشف شده نيز به اندازه اي است كه فهرست كردن آن هم ناممكن است و باز هم به قول حضرت امام(ره) «شما يك معجزه اي در دنيا به ظهور رسانديد كه آن معجزه قدرت الهي در بشر بود... شما پيروزيد براي اين كه خدا با شماست.» صحيفه جلد 16 ص.76
و اما، در اين وجيزه اشاره به نمونه اي از همين دست كه همگان شاهد بوده اند خالي از عبرت نيست.
فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 بركات فراواني در پي داشت تا آنجا كه مي توان اين فتنه را علي رغم دردسرهايي كه آفريده بود، يك موهبت الهي دانست. و اما نكته مورد اشاره آن كه، برخي از افراد خيرخواه خطاب به سران فتنه مي گويند؛ اگر به نتيجه انتخابات تن داده و حتي به نامزد پيروز تبريك مي گفتيد، امروزه مي توانستيد به عنوان نامزدهايي قانون گرا و محترم در انتخابات رياست جمهوري شركت كنيد و بعيد نبود كه پيروز انتخابات هم باشيد! راستي چرا چنين نكردند؟ به عقيده نگارنده علاوه بر آن كه مطابق اسناد موجود، مامور بودند و از خود اختياري نداشتند، خودداري آنها از برخورد قانوني علت مهم ديگري هم داشت و آن اين كه خداي سبحان اراده فرموده بود كه بساط نفاق جديد و حاميان بيروني و دروني آنها را برچيده و از ميان بردارد. تصور كنيد كه اگر چنين نبود، امروزه خط ستون پنجم و پروژه كودتاي مخملي كه از سال ها قبل با مديريت آمريكا، اسرائيل و انگليس طراحي شده بود، دست نخورده باقي مي ماند و...
هـ: و بالاخره، اگرچه در اين باره گفتني بسيار است ولي نيم نگاهي بيرون از جنجال تبليغاتي دشمنان مي تواند از ادامه همان نصرت الهي خبر بدهد. فتنه 88 را عليه جمهوري اسلامي ايران به صحنه آوردند، نتيجه آن شد كه همه مهره هاي پنهان خود را سوزاندند. آموزه هاي بعضا فراموش شده انقلاب را زنده كردند. ملت را عليه دشمنان بيروني و دنباله هاي دروني آن هوشيار كرده و شوراندند از فتنه اي كه آمريكا و اسرائيل و انگليس با هزينه بسيار كاشته بودند، طوفان انقلاب هاي اسلامي منطقه را درو كردند و يا، به عراق حمله كردند، نتيجه آن كه هزاران كشته دادند، ديكتاتور عراق را سرنگون كردند، دوستان ايران در عراق حاكميت يافتند و به گفته وزير خارجه آل سعود، «عراق را در سيني طلايي تسليم ايران كردند». عليه جمهوري اسلامي ايران دست به تحريم زدند، امروزه آمريكا و اروپا با سخت ترين بحران اقتصادي در تاريخ 100 ساله اخير خود روبرو هستند و...
تحريم ها و فشارهاي اخير عليه ايران اسلامي نيز به گواهي بسياري از شواهد محسوس با همان نصرت الهي- كه وعده قطعي خداوند تبارك و تعالي است- و به قول حضرت آقا در ايستادگي و مقاومت مردم ايران تجلي يافته است، روبرو شده و اگرچه برخي از سختي هاي آن ، قابل انكار نيست ولي بهايي است كه در قبال متاع بعدي مي پردازيم و عقبه اي است كه براي رسيدن به جلگه هموار پس از آن طي مي كنيم و اين صد البته به آن مي ارزد و به قول سعدي؛
مدعي گفت كه جز غم چه هنر دارد عشق
گفتم اي خواجه عاقل! هنري بهتر از اين؟

آزادی بیان ، تا خدا را  هم بکشند؟

آزادی بیان ، تا خدا را  هم بکشند؟ سوال از اقای روحانی دارم ازادی تا کجا ؟

 

 علوی تبار /2/79/ : جامعه ایران می خواهد مدرن و صنعتی شود

اما در این جامعه هنوز خدا نمرده است .ما چگونه چیره شویم ؟  

 

 

اما در این جامعه هنوز خدا نمرده است .ما چگونه چیره شویم ؟  

 

نیکسون     : باید تجدد طلبان را  در جهان اسلام پشتیبانی کنیم   این هم به سود ماست هم به سود انها است

کاش ما هم در شهرمان  نیکسون اسلامی می داشتیم!!**********************************

حسن روحانی در باره تغییر در روند رابطه با آمریکا  گفت :

ایران قرار نیست تا  روز قیامت با آمریکا قهر باشد و رابطه قطع بماند .

 بلکه در شرایط مناسبی و با حفظ منافع ملی این  نوع رابطه  باید تغییر کند  در حال حاضر رابطه ایران وامریکا  خصمانه است آمریگا به هر بهانه ای  به ایران فشار می آورد  و در این رابطه کشورهای دیگر را هم تشویق می کند ادامه این روند برای ایران، آمریکا  و منطقه مسیر درستی نیست  ما باید این تخاصم را به تدریج مهار کنیم  و آن را به رابطه تنش آمیز کاهش دهیم  و بعد به سوی کاهش تنش حرکت کنیم// خبر انلاین  1/2/92 )                                  

..............................................................................................................................................................

حسن روحانی  در موضوع   تغییر در روند مقاومت  هسته ای  می گوید :

 اگر روزی این مسئولیت ( ریاست جمهوری )  را بر عهده بگیرم  حتما این روند (هسته ای ) را تغییر می دهم یعنی می توانیم استراتژی و شیوه بهتری را انتخاب کنیم که حقوق مسلم ما حفظ شود و در عین حال بتوانیم مشکلاتمان را با دنیا حل کنیم  درست است که فن آوری هسته ای  حق مسلم ماست اما بسیاری از موضوعات  دیگر هم حق مسلم ماست از جمله اینکه تحریم نباشیم هم حق مسلم ماست  اینکه فشاری بر ملت ایران نباشد  هم حق مسلم ماست زندگی توام با آرامش  و رفاه هم حق مسلم ملت ماست  ما می خواهیم به همه این حقها برسیم  و نه  فقط  یک حق مسلم

 ( روزنامه 9دی /4/3/92 به نقل از گفتگوی روزنامه آرمان روابط عمومی 22/1/92)

..................................................................................................................................................

اقای روحانی !!ایا بدون اخذ امتیازی امریکا حق رفاه را به ما می دهد ؟ دکتر احمدی نزاد در 21/ابان/86 در دانشگاه علم وصنعت گفت (تا جایی پیش رفتند که در ملاقاتهای هفتگی اطلاعات درون سیستم را بطور منظم به بیگانه می دادند با این مضمون که چرا کوتاه می ایید غلظت قطع نامه هایتان کم است برای همین فرد پرونده درست میشود قاضی پرونده را فشار می دهند که تبرئه شود . ) ان وقتها اقای موسویان در ان جریان دستگیر شد . و با وثیقه 200 ملیون تومانی نشریه پرتو نوشت ازاد شد . اینها منه ایرانی را نگران میکند ان وقتها شما در انرژی هسته ای  مسئولیت داشتید.حالا نگرانم که شما بیایید. .

..............................................................................................................................................................

اقای حسن روحانی       !!فرمودید باورهای دینی را تقویت کنیم / آزادی بیان باشد روزنامه ای تعطیل نشود .بگویید

  مرز آزادی بیان تا کجا باشد که دشمن اینجور طمع نکنند ؟  شما گفتید تیغ حذف را باید کلا کنار گذاشت و اقای عارف هم گفت اخراجی ها را همه را برگردانیم ایا  نقشه دشمن را  ندیده اید ؟ببینید دشمن چه گفته است .

ضد انقلاب ها  در جلسات خارج از کشوربا استراتژی نفوذ و استحاله میگویند:

الان زمان کار احزاب سیاسی نیست  اعلامیه نویسندگان ایران کار شش تا حزب سیاسی رو  الان میکنه

چهارتا فیلم خوب ایران  کار ده تا سازمان سیاسی را انجام می ده  رسالت رو  اونا انجام میدن

 ضد انقلاب دیگر اقای غلامحسین صالح در ادامه حرفهای نفر اول اینطور می گوید

 ایشان متذکر شد که کمکهایی که به ما میشه برای اینکه این نقش جدید را ایفا بکنیم موکول است به تحقق این پروژه و در نتیجه ما در نظر داریم با نفوذ در دانشگاهها با نفوذ در مراکز فرهنگی  با نشر مقالات با نشر کتب این خواسته رو و این چیزی رو که به ما گفته شده رو انجام بدیم در این مورد هر نوع کمکی که لازم باشد دست ما بازه و میتونیم  حتی تا مرحله تاسیس چاپ خانه تاسیس مجله تهیه هر نوع فیلم و چه ، و چه ، و چه ها  هر نوع تشکیلات و سازمان و عملکردی که منجر به اجرای  این سیاست خاص دولت  آمریکا و بخصوص  کنگره  آمریکا بشه بکنیم . ص/ 271هویت )

ما با جمهوری اسلامی  مبارزه سیاسی نخواهیم کرد . و اصولا استراتژی جدید  ما ، مبازه فرهنگی است

 . ما باید بینش و فرهنگ مردم را عوض کنیم تا جمهوری اسلامی ساقط شود .

دیوید  کیو (مامور سازمان سیا ) : مهمترین حرکت در جهت براندازی جمهوری اسلامی  تغییر فرهنگ جامعه  فعلی ایران ست . و ما مصمم به ان هستیم  ./در روزنامه 9دی4 خرداد 92 سخنان دکتر سروش در تاییدزنای با محارم فرددین مدار را حیوان تکلیف گرا خواند و.. یادم هست که کروبی در سال 88 گفت سروش مرد بزرگی است وعکسش در تبلیغاتش بود

 کتابهای داستان و رمان  مثل  سنفونی مردگان و آخرین نسل برتر و روبه روی آفتاب و نمازخانه کو چک من همه اش تضعیف باورهای دینی بود تخریب روحانیت و حتی امام زادگان بودند و فاسد خواندن زن وبچه  روحانیون  بودحال چگونه باور دینی تقویت شود ؟  با این روزنامه های ذیل که مشت نمونه خروار برایتان می آورم کدام آزادی را می فرمایید؟

*واما قلمهای آلوده در اصلاحات *

مهم مهم مهم

 در نشریه حیات نو به سر دبیری هادی خامنه ای در 18 دی ماه    کاریکاتور امام خمینی ره در زیر یک عکس مشت که  شصت ادم در حال فشار دادن امام  اینها تقویت باورهاست یا تخریب وقداست شکنی ؟ وتضعیف وحذف ارزشها ؟

روزنامه صبح امروز 22/1/76/ احمد نراقی :

 آزادی یعنی حق نخواستن حق ، بشر حق دارد که از اطاعت خدا سرباز زند و معاقب هم نشود . ماهنامه جامعه سالم تیر ماه 77  نوشین احمدی :  مظاهر دینی چون حجاب و حیای زنان نماد عقب افتادگی است . در روزنامه نشاط 1/6/78وزیر ارشاد خاتمی یعنی مهاجرانی :  رقص را نباید ناپسند داشت . روزنامه نشاط 12/3/78 عبدالکریم سروش :  فرهنگ شهادت خشونت آفرین است  کشته شدن آسان شد کشتن هم اسا ن میشود .روزنامه جمهوری اسلامی 13/2/79 بهزاد نبوی  : خواستم سخنانم را مثل سوره توبه بدون بسم ا…شروع کنم روزنامه صبح امروز 23/8/78.غلامرضا سالار بهزادی :  تفکر شیعه گری  موجب انحطاط  مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است .

روزنامه آریا 16/1/79 مهاجرانی وزیر ارشاد : نظریه غیرت دینی ویران کننده  اندیشه و فرهنگ و تمدن است .*

رادیو آمریکا در بخش خبری 17/5/73/برنامه های غربی ماهواره ها را از سیاستهای  کلینتون در برابر ایران  موفقتر می خواند *رادیو دولتی انگلیس در 14/5/73 : قدرت ماهواره ها  در ضربه زدن به ارزشها و مظاهر اسلام را از همه گروه های  مخالف دولت  بیشتر توصیف میکند . *

 تقی زاده پدر  ملی گرایی لاییک گرداننده  نشریه  کاوه  شماره 36سال 299 می نویسد

(وظیفه اول همه وطن پرستان  ایران قبول و ترویج تمدن اروپا  بلا شرط و قید وتسلیم مطلق  شدن به اروپا   و اخذ آداب

 وعاد ات ورسوم وتریبت و علوم صنایع و زندگی  و کل اوضاع فرنگستان  است بدون هیچ استثنا ء به سخن دیگر

 ایران باید ظاهرا و باطنا  جسما و روحا  فرنگی ماب شود وبس (ص 270 هویت)

مردم بیایید با رای دادن به دکتر جلیلی  تفکرات تقی زاده ها را که در دوره اصلاحات جان گرفته بود و در دوره اصولگرایی نیم جان شد در دولت اینده تدفین کنیم

آرزوی مردم ایران در لحظه افطار !؟+تصاویر  اقای عارف اسم شجریان را برد تا این طایفه هم رای بدهند بابا خودش گفت من راضب نیستم ربنای من رتا صدا و سیما پخش کند . او که رفت چرا دوباره برکشت فکر کرد ان ور اب نقلی بهش میدهند نه بابا هرکس رفت باید برای خرجی  نانش گارسونی کند فراوانی ایران را نچشیده بود و الا غلط میکرد برگردد  با نام اسلام معروف شد ولی نمکدان را شکست  عکس با گو گوش آرزوی مردم ایران در لحظه افطار !؟+تصاویر
منبع: دانا

امروز دکتر جليلي مصداق پايداري است

امروز دکتر جليلي مصداق پايداري است

 حسن حاجي حسيني

هر چه به زمان برگزاري انتخابات يازدهم رياست جمهوري نزديک مي‌شويم، فضاي حماسي بيش‌تري حاکم مي‌شود. بخصوص پس از برگزاري مناظرات بين نامزدهاي رياست جمهوري، حماسه سياسي رنگ و لعاب بهتري گرفته است و مردم مي‌توانند در فضايي آرام و بدون هيجان‌هاي کاذب به صورت عقلاني و منطقي فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند. گرچه تاکنون يک مناظره انجام شده، اما فضاي حاکم بر ذهن بعضي از نامزدها سياه نمايي و بي رنگ و تيره و تار جلوه دادن فضاي کشور است. برخلاف منويات رهبري گرانقدر، برخي چنان سخن مي‌گويند که گويي مملکت از دست رفته و تنها منجي اين غريق، خودشان هستند. تاسف بارتر اين‌که کساني که بيش از هشت سال تفکر آن‌ها حاکم بوده است، مشکل کشور را حاکميت تفکر اصول گرايي مي‌دانند! همان‌ها که وقتي بر مسند قدرت بودند، در ظاهر شعار «زنده باد مخالف من» سر مي‌دادند و در وراي آن چنان فضاي خفقاني را بر مخالفان خود تحميل مي‌کردند که بسيار شگفت انگيز بود.

گفتمان مقاومت، گفتمان سازش

از مجموع مناظره و ساير ديدگاه‌هاي ارائه شده از سوي نامزدها، به‌خوبي دو ديدگاه کلي قابل اصطياد است: گفتمان مقاومت و گفتمان سازش. از ابتداي شکل گيري نهضت، امام راحل(ره) و هم اکنون مقام معظم رهبري سخت به گفتمان پايداري و مقاومت اعتقاد داشته و خود نظريه‌پرداز آن بوده‌اند. مقاومت در عرصه سياست خارجي در مقابل ظلم و زياده خواهي استکبار، مقاومت در عرصه اقتصاد و ايجاد اقتصاد مقاومتي، مقاومت در عرصه فرهنگ و مقابله با تهاجم فرهنگي، مقاومت در برابر علم سکولار با توليد علم ديني و بومي، مقاومت در برابر مدل‌هاي مختلف دموکراسي با نظريه مردم سالاري ديني و... که در مقابل گفتمان سازش و هضم در نظام بين الملل قرار دارد. گفتمان اخير در زمان جنگ به دنبال سازش با دشمن و در راس آن آمريکا بود. نظريه سازش پس از جنگ در پي تحقق مکتب ليبراليسم از نوع ليبراليسم اقتصادي بود، پس از آن هر يک در هشت ساله، وجهه ديگري از ليبراليسم به نام ليبراليسم سياسي، را کشور حاکم کردند، طرفداران اين ديدگاه همچنان به دنبال به دست گرفتن حاکميت کشور هستند، کساني که در جنگ از سال 65 به بعد در يک دست سلاح داشتند و در دست ديگر زيتون، اکنون به شيوه‌هاي مختلف خواهان مذاکره و سازش با آمريکا هستند. درست در هنگامي که امام راحل(ره) آمريکا را منشأ فساد مي‌دانست، بعضي از ‌طرفداران اين گفتمان رئيس جمهور آمريکا را شجاع مي‌ناميدند و آن ديگري به قول خود، آمريکا را کدخداي روستا و معتقد است بهتر و راحت‌تر مي‌توان با کد‌خدا بست.

ملت بزرگ و بصير ايران بايد هوشيار باشد تا بار ديگر آن تجربه تلخ تکرار نگردد که«من جَرَّبَ المُجرَّب حَلَّت به النِّدامه» (هر کس تجربه شده‌اي را دوباره تجربه کند شايسته پشيمان شدن است)

جبهه پايداري و گفتمان مقاومت

پس از اظهار نظر شوراي محترم نگهبان قانون اساسي، و انصراف برادر بزرگوار، دکتر لنکراني، جبهه پايداري در فضايي عقلاني با صبر و درايت ضمن حفظ اصول و مباني و پايداري بر اصول‌، با يک چرخش مصداق، اصلح ديگري را براي انتخابات يازدهم تعيين کرد.

فرد مورد نظر جبهه پايداري در فرآيندي کاملا عقلاني در قالب مدل حجيت بخش شرعي، انتخاب و با برنامه مدون که محصول عقل جمعي بود وارد ميدان شد، ولي به هر دليل از حضور در عرصه انتخابات انصراف داد. جبهه پايداري با انتخاب اصلح ديگر ثابت کرد کسي که داراي تفکر است، بن بست ندارد و رويش‌هاي انقلاب ما يکي دوتا نيست که دچار خمودي و سردرگمي شويم.

اعضاي جبهه پايداري پس از رايزني با برادر گرامي و جانباز جنگ تحميلي، دکتر جليلي به اين نتيجه رسيدند که به تعبير حضرت استاد مصباح «جناب آقاي جليلي در اصول و مباني ضعف ندارند و در موردي مانند پايبندي به دين، عشق به ولايت، جديت در اجراي احکام و اهتمام به ارزش‌هاي اسلامي بيش از حد نصاب را دارد. بنابر‌اين بعد از آقاي باقري لنکراني هم دوستان تشخيص دادند که اصلح، آقاي جليلي است و اميدواريم که احياي ارزش‌هاي اسلامي به دست ايشان اتفاق بيفتد و ايشان بهترين ياور رهبري باشد و اميد‌واريم قدم‌هاي استواري در راه پيشرفت نظام بردارند»

اکثر نامزدهاي اين دوره دغدغه خود را نان و پنير مردم اظهار مي‌کنند؛ بنابراين در عصر قحطي شهادت- به تعبير سيد شهيدان اهل قلم آويني- اين که يک نامزد دغدغه خود را اصول و ارزش‌ها معرفي کند بسيار ارزشمند است.(ضمن آن‌که مشکلات اقتصادي مردم را هم کاملاً مدنظر دارد) در عصر قحطي ارزش‌ها، صحبت از ارزش‌ها شايد راي پراکن باشد ولي فراموش نکنيم انحراف در مباني کم کم حاصل مي‌گردد. گذشته از اين متأسفانه فضاي تبليغاتي بخصوص در رسانه سيما و صدا به گونه‌اي نيست که گفتمان نا‌گفته و ديدگاه‌هاي ناپيداي هر يک از کانديداها مورد نقد و نظر قرار گيرد تا مشخص شود که بعد از هشت سال به کجا خواهد رسيد و در حالي که مقام معظم رهبري، دهه کنوني را دهه پيشرفت و عدالت ناميدند، هر کانديدا با کدام ابزار در قالب چه گفتماني پيش خواهد برد؟ مگر هر گفتماني مي‌تواند ما را به پيشرفت و عدالت ديني برساند؟ آيا با گفتمان اشتباه مي‌توان به نقطه آرماني انقلاب اسلامي رسيد؟ اگر جواب مثبت است که ما پس از دست کم 16 سال حاکميت آن گفتمان رسيده بوديم.

مي‌گويند از کجا معلوم فردي که شما از او حمايت مي‌کنيد، همانند فردي که در سال 84 از وي دفاع کرديد مشکل ساز نشود؟ پس بايد جبهه پايداري گارانتي سه ساله مکتوب آن هم از نوع طلايي ارائه دهد تا بتوان اطمينان پيدا کرد!

پيش فرض ادعاي مذکور اين است که ديگران خطايي نمي‌کنند و نامزد مورد حمايت اين گفتمان ضريب خطاي بسيار بالايي دارد! در حالي که منطق قرآن چيز ديگري است؛ آن‌جا که مي‌فرمايد: «و ما ابرئ نفسي إن النفس لأماره بالسوء/ هرگز خود را مصون نمي‌پنداريم چرا که نفس بسيار بسيار وادار کننده به خطاست.»

اگر قرار باشد کارگزاران نظام خطا ناپذير باشند؛ اميرالمؤمنين(ع) از ظرفيت علم امامت خود استفاده مي‌کرد و عبدا... بن عباس را به کارگزاري بصره منصوب نمي‌کرد تا بيت المال مسلمين را بالا بکشد و در طائب و مکه مشغول خوشگذراني گردد؛ آن‌گاه اميرالمؤمنين(ع) دردمندانه گله کند و از او بخواهد اموال مسلمين را برگرداند.

اين حرف که کارگزار و رياست جمهور خطا ناپذير باشد، از هيچ منطق و پشتوانه ديني و شرعي برخوردار نيست، مگر نامزد مورد نظر و حمايت ديگران خطا ناپذير است که نامزد جبهه پايداري بايد معصوم باشد؟

نبايد گفته شود ناآزموده را زمان آزمون و خطا نيست، ‌بلي اين‌چنين است ولي نبايد فراموش کرد از قضا پرونده ديگران که خود را مطرح مي‌کنند و تلاش دارند با اثبات خويش ديگران را نفي کنند، پيش روي ما و پر از خطاست و بسياري از اين افراد در حالي که کم‌تر از سي سال داشتند، مسؤوليت به آن‌ها واگذار شد و رشد کردند اما وقتي نوبت به ديگران مي‌رسد، تو گويي بايد دوبار به دنيا آمده باشد؛ يک بار تجربه کسب کند و بار ديگر رئيس‌جمهور شود.

حاميان گفتمان پيشرفت و عدالت در ساله ولايت معتقدند نه آن روز که احمدي‌نژاد را انتخاب کردند اشتباه کردند و نه آن روز که لنکراني را علم کردند خبط کردند، اگر امروز از دکتر جليلي حمايت مي‌کنند به اين دليل است که بر همان اصول و ارزش‌ها پافشاري و پايداري مي‌کنند، راه همان است که در ذيل ولايت و فقاهت ترسيم شده. نبايد از تند‌باد حوادث و ريزش افراد، دچار تزلزل شد و خط ولايت را گم کرد. نبايد به خاطر مسائل پيش آمده و يا اشتباه يک فرد، صورت مسأله را پاک کرد. گفتمان ولايت همچنان با قدرت و قاطعيت در خط ولايت به افق بلندي چشم دوخته است که جز در سايه تمسک به حبل ولايت فقيه، بدان دست نخواهد يافت.

آيا مقاومت با پيشرفت ناسازگار است؟

بعضي تصور مي‌کنند که براي پيشرفت، بايد تنش‌زدايي کنيم و با جامعه جهاني –بخوانيد اروپايي و آمريکايي- کنار بياييم.

تجربه انقلاب اسلامي نشان داده که همواره در سايه مقاومت، پيشرفت کرده‌ايم و هر جا سازش پيشه ساخته‌ايم، پيشرفت نکرده‌ايم. نمونه عالي و بارز آن در مسأله هسته‌اي، هنگامي است که به تعبير رهبري معظم عقب‌نشيني سنگر به سنگر انجام و فعاليت‌هاي کاملاً علمي و صلح‌آميز هسته‌اي در ايران تعطيل شد و مشخصاً از تير ماه 84 آن‌گاه که به دستور شخص رهبري در برابر نظام سلطه مقاومت کرديم، پيشرفت شروع شد.

مقام معظم رهبري فرمودند: رئيس جمهور بايد کاري باشد، هم بايد مردمي باشد، هم بايد «مقاوم» باشد. مفهوم سخن فوق اين است که نبايد بگذاريم گفتمان سازش حاکميت پيدا کند و کسي بر سر کار بيايد که گفتمان مقاومت را قبول ندارد. و در جايي ديگر فرمودند: کساني بر سر کار بيايند که مصداق «إن الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا» باشند، اهل استقامت، اهل ايستادگي باشند، زرهي پولادين از ياد خدا و از توکلي به خدا بر تن خودشان بپوشند و وارد ميدان شوند.

جناب آقاي جليلي نيز گفتند: موفقيت‌هاي دولت‌هاي نهم و دهم حاصل پايبندي آن‌ها به ولايت و نقاط ضعف آن‌ها محصول فاصله‌گيري از ولايت بود.

مقام معظم رهبري در جايي ديگر فرمودند: کساني که در رأس قوه اجرايي قرار مي‌گيرند، بايد کساني باشند که در مقابل فشارهاي دشمنان مقاوم باشند، زود نترسد، زود از ميدان خارج نشوند، اين‌ يکي از شرط‌هاي لازم است.

معظم له در جاي ديگر توصيه فرمودند: مردم به اظهارات داوطلبانه نگاه کنند و به کسي رأي دهند که مي‌تواند براي انقلاب و براي آينده و عزت ملي و باز کردن مشکلات و ايستادگي قدرتمندانه مقابل جبهه معاندان و الگو کردن جمهوري اسلامي در چشم مستضعفان عالم بهتر و بيش‌تر تلاش مي‌کند.

متأسفانه بعضي از طرفداران گفتمان سازش به گونه‌اي بسيار آرام، به خارج از کشور و دشمنان خونين اين کشور چراغ سبز نشان مي‌دهند، هرچند در قالب بيانات به‌ظاهر دلسوزانه در پوشش رفع مشکلات مردم حتي ريزگردهاي بياباني، ولي ما بايد وراي اين حرف‌ها چيز ديگري ببينيم؛ مقام معظم رهبري فرمودند: «مبادا در شعارهاي انتخاباتي نامزدها به افرادي در خارج از مرزها يا افرادي در داخل چراغ سبز داده شود.»

به‌ هرحال مي‌طلبد در اين مقطع حساس که ما طعم شيرين مقاومت را قريب به هشت سال چشيديم هوشياري و بصيرت بيش‌تري داشته باشيم.

ساير صلاحيت‌هاي جليلي

گفته شد جناب آقاي جليلي در فضاي گفتمان امام(ره) و ولايت، با قدرت و قاطعيت معتقد به گفتمان مقاومت است؛ چرا که غير از اين راه جز ذلّت و پسرفت عايدي نخواهد داشت.

وي التزام قولي و عملي خود را به‌عنوان نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي ثابت کرده است و مهم‌ترين ويژگي رئيس جمهور بايد اين باشد که در اطاعت عملي و التزام اجرايي به منويّات رهبري از همه کارگزاران نظام جلوتر باشد. به‌جاست به اين قطعه از حيات سياسي اميرالمؤمنين(ع) اشاره کنيم. يک بار اميرالمؤمنين(ع) در مسأله‌اي از عبدا... بن عباس نظر مشورتي خواست، او نظر خود را بيان کرد ولي مورد تأييد و تصويب حضرت قرار نگرفت، مجدد ابن عباس مخالفت کرد؛ حضرت فرمود تو نظر خود را دادي ولي اگر من تصميم گرفتم ملزم به اطاعت و پيروي هستي.»

توان اجرايي جليلي

مهم‌ترين ويژگي دکتر جليلي، توانمندي در مديريت بحران است؛ چرا که فلسفه وجودي شوراي امنيت ملي، مديريت بحران در کشور است. وي به عنوان عضو و دبير اين شورا ثابت کرده که اين توانمندي را دارد و در پرونده هسته‌اي به‌خوبي خود را نشان داده است.

ساده زيستي

در حالي‌که وي به لحاظ قانوني مي‌تواند 22 نفر محافظ داشته باشد، معمولاً از يک نفر بيش‌تر استفاده نمي‌کند و در حالي‌که متأسفانه ذائقه بسياري از کارگزاران نظام عوض شده، او با يک پرايد براي ثبت نام مراجعه مي‌کند که خود داراي پيام است.

به خانم هاشمی

سلام به خانم هاشمی همشهری ام که  منتقد م شده چون ادرس دادن محل سخنرانی ام را یگ خود بزرگ بینی بیان کرده بنده از سال ۷۳ که خیلی جوان بودم سال اول معلمی ام بود من سخنرانی می کنم تا حالا

 و از سال ۷۸ هم وبلاگ می نویسم ایا تا کنون دیدی  ادرس سخنرانی ام را اینجا ذاشته باشم

 اگر الان گذاشتم برای  ان است که اخلاقی محض صحبت نمی کنم انجا برای اقای دکتر جلیلی هم سخن می گنم یک رای هم یک رای است که اگر با ادرس دادن اینجا کسی به ان حسنیه بیاید و بعد انجا تبلیغ دکتر را بشنود ایا این بد است ؟ من قصدم فقط  رای بیشتر جمع کردن برای دکتر است بنده سخنران ستاد دکتر جلیلی هستم در ان حسینیه هم عکس بزرگ اقای جلیلی زده شده ایست   با انکه انجا جدیدا ستاد کاندیدی شده که جلیلی را هم قبول دارد

.......................................................................................................................................

//////////////////////// وب تصیرت نوشته

از وقتی که ۸ نفر  تایید صلاحیت شده اند مردم زیاد وارد فضای تخریب نشدند تا اینکه کم کم گرد و غبار تخریب از اونور آب بلند شد ودر فضای کشور حاکم  شد . و این  بار دکتر جلیلی هدف  این تخریبها واقع شد .  تخریبهایی که  مهنسی شده و هدفمند بود .
دکتر جلیلی تنها کاندیدایی هست که از روز اول تبلیغات نه  وعده ای  داده و نه کسی را  تخریب کرده و نه دروغ گفته . در سخنانش خیلی محتاط حرف میزند و بیشتر آینده نگر می باشد . این جانباز جنگ تحممیلی چفیه ای بر گردن می اندازد و اصرار بر گفتمان انقلاب دارد و مطیع رهبری و در خط ولایت فقیه گام  بر میدارد . سخنان جلیلی همان گفتمان انقلاب و  فریاد شهداست . جلیلی انسان خونسرد و آرامییست که اهل ریا و تزویر و ریخت و پاش بیت المال و بلوف زدن نیست .

امام خامنه ای در مراسم ارتحال امام خمینی ره  خطاب به نامزدها: جوری حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروزتان را پخش کردند شرمنده نشوید/جوری وعده بدهید که اگر از شما پیگیری کردند نگویید عده ای نگذاشتند و نشد . آن کسانی که امروز با مردم حرف میزنند آنچه را که توانایی آن را دارند و مردم به آن نیاز دارند قول بدهند با عقل و درایت، از ظرفیتهایی قانون اساسی استفاده کنند

اما هجمه بزرگی بر علیه این عزیز جانباز شروع شده که فرماندهی آن در دستان غربیها و فتنه گران سبز ۸۸ می باشد . دشمنان در تخریبها این عزیز را منسب به رهبری میدانند و میخواهند از وی احمدی نژغادی دیگر بسازند ..
داوود احمدی نژاد که انسان  بی ثبات  و دوشخصیتی و  افراطیست تا  جاییکه بعد از عزلش از طرف برادرش بر علیه او پرونده سازی و مصاحبه  هایی کرده است میگوید : به نظر من آقای جلیلی همان راه احمدی نژاد را می رود و همگی باید مراقب باشند و برای پیروزی آقای ولایتی تمام تلاش خود را به کار ببندند !!
دکتر جلیلی در پاسخ ادعای دروغین اینن تخریبچی گفتند :سعید جلیلی گفت: صحبت های داوود احمدی‌نژاد در خصوص من صحیح نیست، من خودم آمده‌ام و سرباز کوچک ولایت هستم. و  وابستگی‌ام را به دولت رد می‌کنم.

علی مطهری که  در بیان  سخنان زشت معروف است گفته : تأیید صلاحیت آقای جلیلی درست نبود. آقای جلیلی با کمترین تجربه چرا تأیید صلاحیت شد؟ آیا با چهار تا ملاقات و مذاکره با خانم اشتون، کسی می تواند رئیس جمهور شود؟”
در این مورد نیز باید گفت: مذاکره، فقط دیدار با خانم اشتون نیست و این چیزی است که نهایتا شما از مذاکرات دیده‌اید. کسی که کمترین اطلاعاتی پیرامون روند مذاکره با قدرت های جهانی داشته باشد، یقینا چنین به قضاوت نمی نشیند. از سوی دیگر، آقای جلیلی چندین سال دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده‌اند و اقدامات بسیار موثری را انجام داده‌اند، ولی تا کنون بنا نداشته‌اند که خدماتشان را، هر آنقدر هم که زیاد بوده باشد، جار بزنند وگرنه هستند کسانی که اگر یک صدم آقای جلیلی به این نظام و مردم عزیز خدمت کرده بودند، تا به حال گوش عالمی را کر کرده بودند .

 از جلیلی ترس از اقتدار ولایت فقیه و جایگاه مهم رهبریست . جلیلی تنها کاندیدایی هست که علنا در سخنرانیهای خود به آرمانهای مهم نظام وانقلاب اسلامی و رهبری اشاره میکند و میگوید هر گاه ما  از این فاکتورها استفاده کردیم پیششرفت و هر کجا که عقب کشیدیم پسرفت کردیم .
خلاصه  سلسله تخریبهای دکتر جلیلی همچنان ادامه دارد و این در حالیست که شانس پیروزی این کاندید کمتر می باشد .

 

حسن روحانی در باره تغییر در روند رابطه با آمریکا  گفت :

 ( خبر انلاین 11/2/92 ) :  حسن روحانی در باره تغییر در روند رابطه با آمریکا  گفت :

ایران قرار نیست تا  روز قیامت با آمریکا قهر باشد و رابطه قطع بماند .

 بلکه در شرایط مناسبی و با حفظ منافع ملی این  نوع رابطه  باید تغییر کند  در حال حاضر رابطه ایران وامریکا  خصمانه است آمریگا به هر بهانه ای  به ایران فشار می آورد  و در این رابطه کشورهای دیگر را هم تشویق می کند ادامه این روند برای ایران، آمریکا  و منطقه مسیر درستی نیست  ما باید این تخاصم را به تدریج مهار کنیم  و آن را به رابطه تنش آمیز کاهش دهیم  و بعد به سوی کاهش تنش حرکت کنیم

.........................................................................................................................................

حسن روحانی  در موضوع  

 تغییر در روند مقاومت  هسته ای  می گوید :

 اگر روزی این مسئولیت ( ریاست جمهوری )  را بر عهده بگیرم  حتما این روند (هسته ای ) را تغییر می دهم یعنی می توانیم استراتژی و شیوه بهتری را انتخاب کنیم که حقوق مسلم ما حفظ شود و در عین حال بتوانیم مشکلاتمان را با دنیا حل کنیم  درست است که فن آوری هسته ای  حق مسلم ماست اما بسیاری از موضوعات  دیگر هم حق مسلم ماست از جمله اینکه تحریم نباشیم هم حق مسلم ماست  اینکه فشاری بر ملت ایران نباشد  هم حق مسلم ماست زندگی توام با آرامش  و رفاه هم حق مسلم ملت ماست  ما می خواهیم به همه این حقها برسیم  و نه  فقط  یک حق مسلم ( روزنامه 9دی /4/3/92 به نقل از گفتگوی روزنامه آرمان روابط عمومی 22/1/92)

پدر شهید احمدی روشن میگوید :

مصطفی در آن زمان جزو نیروهای غنی کننده اورانیوم بود، وقتی که آقایان قبول کردند که سایت‌های هسته‌ای بسته شود و غنی سازی تعطیل شود، گشادی که سرشان رفت این بود که تعلیق غنی سازیاین بچه گویا ۱۰ سال پیر شد و آثار یاس و ناامیدی در چهره‌اش نمایان بود و می‌خواست از آنجا بیرون بیاید که به زور و سفارش من ماند. از او می‌پرسیدم که چرا با خودت این کار را می‌کنی که می‌گفت که ما صبح تا شب می‌رویم آنجا اما بیکاریم! هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم.آقایان یک کلاه  را قبول کردند چرا که غربی‌ها هم متعهد شده بودند که اورانیوم غنی نشده بگیرند و به صورت غنی شده ۵/۳ درصدی تحویل دهند که حتی نیم‌ درصد اورانیوم غنی شده را هم تحویل این آقایان ندادند.

وی ادامه داد: غربی‌ها می‌خواستند که با التماس مثلا ۵ دستگاه سانتریفیوژ به ما بدهند تا جوانان ما با طرز کار این دستگاه‌ها بفهمند، که حتی حاضر نشدند که دو تا دستگاه بدهند تا آنجا که آن آقای جک استراو گفته بود که این کار خطرناک است و ما این کارها را خودمان برای شما انجام می دهیم

به این سخنان رهبر معظم انقلاب توجه کنید  :

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسوولان و کارگزاران نظام (۱۳۹۱/۰۵/۰۳)

در همین قضیه‌ى هسته‌اى، آن وقتى که ما با اینها همراهى کردیم و عقب‌نشینى کردیم – البته براى ما تجربه‌اى بود، اما این واقعیت است – اینها جلو آمدند؛ اینقدر جلو آمدند که من در همین حسینیه گفتم اگر بنا باشد که این روال از سوى آنها ادامه پیدا کند، من خودم وارد قضیه خواهم شد؛ و وارد قضیه شدم؛ ناچار شدیم؛ اینها کار ما نیست.

عقب‌نشینى‌ها آنها را گستاخ‌تر کرد، طلبگارتر کرد. یک روزى بود که مسئولین ما قانع بودند که اجازه بدهند ما ۲۵ سانتریفیوژ در کشور داشته باشیم؛ آنها گفتند نمیشود! اینها قانع شدند که ۵ تا سانتریفیوژ داشته باشیم؛ باز هم گفتند نمیشود! مسئولین ما قانع شدند که ۳ تا سانتریفیوژ داشته باشیم؛ باز هم گفتند نمیشود! امروز گزارش را شنیدید، یازده هزار سانتریفیوژ داریم! اگر ما آن عقب‌نشینى‌ها را، آن انعطافها را ادامه میدادیم، امروز از پیشرفت هسته‌اى هیچ خبرى نبود.

 

زبانتو تيز بكن اما زباندرازي نكن

سخنرانی انتخاباتی