من رضوان جوابم یه کلمه اس که خدا اراده داده یه عده با اراده میرن حق بقیه را می دوزدن همین
سوال اصلیه اینه که این همه قحطی و کمبود چرا تو عالم وجود داره و چرا عده ای باید از گرسنگی بمیرن و یا اذیت بشن؟
مگه خدا رزاق نیست؟
در جواب این سوال مهم باید توجه داشت که کمبود ها و قحطی هایی که در عالم وجود داره به خاطر وجود چند دلیله که توجه به اونها جواب این سوال رو روشن می کنه:
1)گاهى كمبودها جنبه كیفرى دارد، چنانكه قرآن در مورد كیفر بنىاسرائیل مىفرماید: (فبظلم من الّذین هادوا حرّمنا: به خاطر ظلمى كه یهود كردند، بخشى از خوردنىها را بر آنان حرام كردیم.)( النساء : 160)
2)گاهى جنبه آزمایشى دارد(و لنبلونّكم بشىء من الخوف و الجوع: ما از طریق گرسنگى و ترس و... شما را آزمایش مىكنیم.)( البقرة : 155)
3)گاهى جنبه تربیتى دارد: (فاخذناهم بالبأساء... لعلهم یتضرّعون: ما براى تضرّع و برگشت آنان به سوى خداوند، آنها را از طریق ناگوارىها گوشمالى مىدهیم.)( الأنعام : 42)
4)گاهى نتیجه قهرى برخورد نادرست انسان با طبیعت و نقض قوانین طبیعی و انسانی ست، همچون تخریب جنگلها، آلوده ساختن آب رودخانهها و به هم زدن تعادل محیط زیست كه در طول زمان، مشكلات بسیارى از جمله قحطى را بدنبال مىآورد.
منابع:
1.المیزان
2.نمونه
3.نور
مگه خدا رزاق نیست؟
در جواب این سوال مهم باید توجه داشت که کمبود ها و قحطی هایی که در عالم وجود داره به خاطر وجود چند دلیله که توجه به اونها جواب این سوال رو روشن می کنه:
1)گاهى كمبودها جنبه كیفرى دارد، چنانكه قرآن در مورد كیفر بنىاسرائیل مىفرماید: (فبظلم من الّذین هادوا حرّمنا: به خاطر ظلمى كه یهود كردند، بخشى از خوردنىها را بر آنان حرام كردیم.)( النساء : 160)
2)گاهى جنبه آزمایشى دارد(و لنبلونّكم بشىء من الخوف و الجوع: ما از طریق گرسنگى و ترس و... شما را آزمایش مىكنیم.)( البقرة : 155)
3)گاهى جنبه تربیتى دارد: (فاخذناهم بالبأساء... لعلهم یتضرّعون: ما براى تضرّع و برگشت آنان به سوى خداوند، آنها را از طریق ناگوارىها گوشمالى مىدهیم.)( الأنعام : 42)
4)گاهى نتیجه قهرى برخورد نادرست انسان با طبیعت و نقض قوانین طبیعی و انسانی ست، همچون تخریب جنگلها، آلوده ساختن آب رودخانهها و به هم زدن تعادل محیط زیست كه در طول زمان، مشكلات بسیارى از جمله قحطى را بدنبال مىآورد.
منابع:
1.المیزان
2.نمونه
3.نور
+ نوشته شده در دوشنبه سیزدهم اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت 18:2 توسط رضوان محدث پور
|
به وبلاگ رضوان محدث پور خوش آمدید .تشکر از شما که اینجا تشریف آوردید از انتقاد مودبانه ات هرگز ناراحت نمیشم من یک خانم معلم ساده هستم گاهی نویسندگی هم می کنم ×××خدایا اصولگرا های خرماییی ما را خدایی کن تا هم خدا هم خرما نخواهند که اگر در هر عصری اینجور آدمها نبودند نه امام حسین تنها می شد نه امام حسن غریبانه صلح می کرد