نه دی دی ماه 94 نوشته
هفته گذشته اجتماع مردمی «مرزبانی فرهنگی و خطر نفوذ» در مهدیه مشهد برگزار شد. حجتالاسلام حیدر مصلحی (وزیر سابق اطلاعات) یکی از سخنرانان این همایش بود که در ادامه بخشهایی از سخنان وی آمده است:
مقام معظم رهبری در زمانی که بحث تحریف حضرت امام (ره) مطرحشده بود، سخن بسیار مهمی که برای هوشیاری ملت ایران قابلتوجه است، فرموند و گفتند اگر ملت ایران راه امام را گم کند، غفلت کند و یا عمداً راه امام را کنار بگذارد، سیلی میخورد. چنین جملهای از رهبر انقلاب بیسابقه و قابلتوجه است.
در سال ۴۲ شهید عراقی و آقای عسکر اولادی خدمت امام خمینی (ره) رسیدند و امام به آن دو فرمودند: "من از نهضتم سه هدف دارم هدف اول حکومت اسلامی، دوم بیداری اسلامی در جهان و هدف سوم زمینهسازی برای ظهور است." امروز هر سه این موضوعات جلو میرود و جریان نفوذ برای تحریف این مسیر کار میکند، چون میبیند مسیر انقلاب اسلامی در حال پیشروی و به نتیجه رسیدن است.
دشمن در نفوذِ موردی، دنبال ترور فیزیکی و شخصیتی است و البته برخی اوقات دنبال به قدرت رساندن فرد است بهگونهای که فرد را در موضع تصمیم سازیهای بزرگ قرار دهند. امروز در نفوذِ موردی، تمام خطوط قرمز اطلاعاتی کنار گذاشته و رد شده است.
درگذشته جاسوس به فردی گفته میشد که ماهی یکبار با سرویس اطلاعاتی در ارتباط باشد، اما امروز اینگونه نیست، در دوره تصدی من در وزارت اطلاعات وضعیت یک فردی به این صورت بود که جاسوس است، اما هیچ مدرکی نداشتیم و نمیتوانستیم ثابت کنیم اما بالاخره بهجاهایی رسیده بودیم. وقتی با طرف صحبت کردیم و گفتیم چگونه ارتباط برقرار شد؟ گفت سرویس MI۶ به من یکبار مراجعه کرده و گفته ما هیچ ارتباطی با تو نداریم، هیچ ردپایی نمیگذاریم و تأمین مالی هم میکنیم اما یکچیزی میخواهیم و آن این است که شما که مسئول دفتر آن شخصیت مهم کشوری هستی، اگر او خواست فرد توانمندی را در زیرمجموعه خود بکار گیرد، تو اجازه نده این بهکارگیری را نده و رأی او را بزن! مثالهای مختلفی را برای این موضوع هم برای ما زد.
مثلت موساد و mi۶ و سیا با طراحی خود، تمامی سرویسهای اطلاعاتی را به خدمت گرفته است. در منطقه نیز این سرویسها را بهعنوان نیابتی بهکارگیری کرده است.
نفوذِ جریانی از طریق ایجاد التقاط فکری رخ میدهد. برخیها میگفتند چرا فلان فرد که بر روی یک شخصیت اثر میگذاشت دستگیر نمیکردید؟ میگفتم التقاط فکری را چطور میخواهیم دستگیر کنیم؟ هماکنون در ایجاد التقاط فکری سرویسهای اطلاعاتی به میزان قابلتوجهی از جاسوسها و آدمهایش در کشور استفاده میکند.
متأسفانه اخیراً کتابی به نام "ایران و آمریکا" نوشته حسین موسویان که به اتهام جاسوسی و اخلال در امنیت ملی بازداشت شده بود و در فروردین ۱۳۸۷ به اتهام «اخلال در امنیت ملی» به دو سال حبس تعلیقی و پنج سال محرومیت از خدمات دولتی محروم شد چاپ شده است. در دولت دهم برخیها پیش من واسطه میشدند که این آقا به خاطر اینکه مادرش مریض است و ... بگذارید به ایران بیاید و برود، بنده میگفتم اگر به ایران بیاید دستگیر خواهد شد. اما باکمال تأسف این فرد به ایران آمده و اخیراً رفته است و بعد هم که برگشته است. هفت مرحله برای نفوذ جریانی و ایجاد التقاطی که باید در نفوذ جریانی اتفاق بیفتد نام میبرد. همهی همّ و غم این فرد در این کتاب این است که بگوید ایران و آمریکا قهر کردند و ما باید این دو را با هم آشتی بدهیم!
دردآور آن است که ملت ایران را احمق فرض میکنند. در همین موضوع اخیر قانون گردشگران، میگویند ما به کنگره کار نداریم و موضوع را با دولت آمریکا داریم جلو میبریم. درحالیکه باید پرسید با رئیسجمهوری بعدی چگونه میخواهید کار را انجام دهید؟
در دوران سازندگی ببینید تحریف و نفوذ چه نقشی داشته، بنابراین باید مورد بررسی قرار گیرد. این معوقات بانکی بررسی کنید مال چند نفر است؟ حدود ۳۰۰ نفر . اینها اکثراً مربوط به دوره سازندگی است. نفوذ و تحریف در دوره اصلاحات این بود که اندیشه امام باید در موزهها دنبالش گشت. امروز همین مسیر دنبال میشود البته این مسیر پیشرفت کرده است و با خاطره گویی به دنبال به سپردن اندیشه امام در موزهها هستند.
عدهای بدون تعارف الگویشان حکومت سعودی است و در این قصرها رفتوآمد کردهاند، دلشان برای آنها لکزده است درحالیکه امام فرمود اسلام آمریکایی را اسلام اشرافی گری و اسلام ابوسفیان میدانستند و اسلام ناب را اسلام فقرای دردمند و پابرهنهها میگویند.
در دوره اصلاحات ضربات سنگین اطلاعاتی خوردیم و سنگینتر از آن در فتنه ۸۸ بود، در این فتنه اتفاقی که افتاد این بود که نخستین قطعنامه در سازمان ملل پس از فتنه ۸۸ بود، چراکه عدهای رفتند و در ارتباطاتی که با آمریکاییها برقرار کردند کد دادند و راههای فشار را به دشمن نشان دادند و گفتند باید ایران را تحتفشار قرار دهید.
دشمن در جنگ نرم نیز به دنبال تغییر رفتار و تغییر ساختار است و وقتی موضوع شورای رهبری مطرح میشود آخر آن تغییر ساختار است و چیزی غیرازآن است. آمریکا در فتنه ۸۸ از ولیفقیه سیلی خورده و به دنبال به هم ریختن ساختار نظام ولایی است.
یک سال قبل از انتخابات ۱۳۸۸ در پی اظهارات افراد مختلف بحث تقلب و صیانت از انتخابات مطرح شد، باید امروز نیز به حرفهایی که قبل از انتخابات اسفندماه میشود، توجه کنید و اینها همان نفوذ است، امروز همان فتنه جمل و فتنه طلحه و زبیر است. زبیر همان فردی است که بعد از پیامبر(ص)در دفاع از حضرت امیر(ع) شمشیر کشید، اما بعد از ۲۵سال مخالف امام علی(ع) شد و از خانه رسولالله(ص) عایشه را سوار بر شتر کردند و وارد میدان نمودند. نفوذ اینگونه طراحی میکند. لذا باید از تاریخ عبرت گرفت.
میتوان گفت در تاریخ بعد از پیامبر یهود نشست و کاری نکرد؟ ما در حق قرآن جفا کردهایم که درحالیکه یکسوم قرآن مربوط به عملکرد یهود در طول تاریخ بشر است، آن چنان که باید به این موضوع نپرداختهایم. بعد از رحلت پیامبر یهود چه کرد؟ نفوذ یعنی اینکه یهود جریانها، اقوام و گروهها را بررسی کرد تا ببیند کدام قدم نزدیک به اسلام را میتوان به خدمت گرفت و با این راهکار بنی امیه را مورداستفاده قرارداد.
شأن نزول سوره قدر سیاسی است. مفسرین شیعه و سنی میگویند پیامبر اکرم(ص) خواب دیدند بنیامیه از منبر پیامبر بالا میرود که این امر حال پیامبر را منقلب کرد. امیرالمؤمنین دراینباره میفرمایند: بنیامیه ۸۴ سال حکومت میکنند(یعنی الف شهر ، هزار ماه). حال ما آخوندها چقدر پرداختیم که جریان جنگ نرم معاویه در طول ۴۱ سال که ۲۰ سال شامات را مدیریت میکرد و ۲۱ سال کل عالم اسلام را، چه کردند؟ نفوذ یعنی اینکه که در مردم میگفتند مگر علی(ع) هم نماز میخواند. انتظار داشته باشید که بگویند مگر ولیفقیه دنبال دین بود؟
در مجموعه کلی(فارغ از تخلفات موردی) دولت نهم و دهم وقتی نیروهای ارزشی نظام -فارغ از دستهبندیهای سیاسی- روی کارآمدند، سیستم اقدامات اطلاعاتی و امنیتی قبلی دشمن به همریخت. اما در دو سال آخر دولت دهم، مرحله تحریف و نفوذ از طریق التقاط فکری پیگیری شد و نفوذ و تحریف در آنجا توانست به اهدافی برسد.
راههای نفوذ از طریق اشتباه محاسباتی مسئولان را میتوان در ۱۰ دسته بیان کرد: ۱- تهدید و ترس ۲- وعده دروغ ۳- مشغول به خیالپردازی و آرزوهای طول و دراز ۴- زیبا جلوه دادن عملکرد نادرست ۵- شایعهسازی و دروغپراکنی ۶- القای یاس و ما نمیتوانیم ۷- ایجاد غفلت از امداد غیبی خداوند، واقعیتها و ظرفیتهای کشور ۸- قبح زدایی و تغییر خطوط قرمز ۹- خیرخواه نشان دادن خود ۱۰- تحریف سخن حق و ارائه تفسیر باطل از او
یکی از اهداف طولانی شدن روند مذاکرات قبح زدایی از ارتباط و پیاده کردن تئوری «قهر – آشتی» بودن مشکلات ما با آمریکا بود
هر جا که یکطرفش استکبار است، موضوعات پشتصحنه دارد و بهراحتی از کنارش نباید رد شد. در ماجرای مذاکرات در آن دورهای که گفته شد فرانسه بازی را به هم زده است! همانجا گفتم اینیک بازی است. برنامه این بود که کینه مسلمانان از آمریکا به سمت کشوری غیر آمریکای برود. چراکه فرانسه چون شما بیشترین مراودات تجاری، صنعتی و... با آنها دارید. ماشین پژو زیر پای شماست و... فرانسویها یکمرتبه دیده بودند که چه گُلی خوردند و بلافاصله فرانسه و شرکتهای تجاری بعد از امضای برجام به ایران آمد. فرانسه اینجا خارج از چارچوب آمریکاییها عمل کرد و این حرکت آنها انفجارات پاریس را به دنبال داشت. این سؤال پیش میآید که چرا انفجارات داعش وحشی ادامه پیدا نکرد؟ بدیهی است که طراحی برای این بود که عملیات حسابشدهای انجام شود.
هماکنون تحت عنوان سفر تفریحی به کشورهای خارجی اردوی مختلط میبرند، بهعنوانمثال در این اردوها در امارات جلساتی برای مجموعههای رسانهای زنجیرهای برگزار میشود که کارشناسهای آمریکایی درس طراحی فتنه و عملیات رسانهای به آن جمع میدهد.
طراحی آمریکا این بود که باید از فضای بیداری اسلامی استفاده کنیم و مقاومت را نابود کنیم. گفتند اول بشار را به خاطر ضعف کشورش از بین خواهیم برد، سپس حزبالله و بعدازآن ایران خواهد بود. مقام معظم رهبری با دیدن طراحیها حسابشده میگوید که بشار باید بماند. ایشان کاری کردند که پنج سال است آمریکاییها ماندهاند که چه کنند. همه دنیا با دلار و دینار و درهم ایستاده است که بشار برود اما همچنان کاری نتوانستهاند بکنند.
به وبلاگ رضوان محدث پور خوش آمدید .تشکر از شما که اینجا تشریف آوردید از انتقاد مودبانه ات هرگز ناراحت نمیشم من یک خانم معلم ساده هستم گاهی نویسندگی هم می کنم ×××خدایا اصولگرا های خرماییی ما را خدایی کن تا هم خدا هم خرما نخواهند که اگر در هر عصری اینجور آدمها نبودند نه امام حسین تنها می شد نه امام حسن غریبانه صلح می کرد